Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1670 ggr
Vixxen
0

Försämring beställningar

Hade tänkt beställa hem kattartiklar typ sand, leksaker och lite sånt. På många ställen har de fri frakt över en viss summa. Men nu har de lagt till en begränsning som dyker upp i kassan på slutet. De skickar max sakerna i 1 paket annars får  man betala en serviceavgift på 50-70 kr. Då blir det ju i alla fall  ingen fri frakt och det är ju meningslöst att beställa storpack av något.

Avah
0

Vilka hemsidor är det?

Fridaaaa
0

Vilken sida är det? Aldrig varit med om

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Avah
0

Jag har också ett knep jag beställer i två omgångar och då får jag fri frakt

Avah
0

Jag har också ett knep jag beställer i två omgångar och då får jag fri frakt

Vixxen
0

Zooplus bland annat. Och det är 50-70 kr extra per paket. Inte engångssumma. #4 Smart!

Fridaaaa
0

#5 Zooplus beställer vi regelbundet och aldrig hänt oss.

Avah
0

#5 Zoobio kom jag på att dem också har de.

Har alltid gjort så och det har blivit samma pris som att sammanfogbeställa. 😃

Vixxen
0

Zooplus hade det nu och Bitiba.

Avah
0

Petexpret tror jag har det???

Wony
0

Jag gick in och kollade på zooplus och för mig är det 39kr per paket. Men konstigt nog försvann det när jag lade till ett klösträd i kundvagnen, och det blev helt fri frakt trots att det borde bli 4 paket. Så det verkar inte konsekvent.

Vixxen
0

#10 Konstigt!

Wony
0

#12 Ja, men enligt den listan så ska jag ju betala extra i frakt, men det kommer inte upp något extra alls.

Avah
0

#13 Det kommer upp i efter hand antagligen faktura eller på kontot

Vixxen
0

Ja det är från Zooplus. Så här står det: Leveranskostnad: I tabellen nedan ser du våra leveranskostnader. Våra paket packas högst med 31 kg. Beställningar med högre total vikt delas upp och skickas i två eller flera paket (beroende på vikt). För denna extra fraktkostnad gäller en serviceavgift på 39 kr. per paket, från och med det andra paketet. För särskilda leveranser kan kostnaden avvika från de angivna priserna. För att kontrollera leveranskostnaden till just din adress, ange ditt postnummer i fältet här nedan och klicka på "Beräkna".

Wony
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vixxen
0

Och beställer man Kattsand kommet det ju snabbt upp i mer än 31 kg…

Wony
0

#14 Nej, när jag kollade innan jag lade till klösträdet så stod det i kassan under rubriken "leveranskostnader" att jag skulle betala extra avgift. Det försvann efter att jag lade till trädet i kundvagnen…

trollvilde
0

Har precis fått hem varor från Zooplus i två paket och de har inte tagit någon extra avgift. Enligt deras webbsida ska de inte debitera någon extra avgift inom landet om man beställer från zooplus.se. Beställer man från tex zooplus.dk får man tydligen betala extra.

Vixxen
0

#19 Fast länken är den svenska hemsidan och där står det.

trollvilde
0

Hittade också att de lägger till avgift om de måste dela på beställningen pga hög vikt. Det här måste vara något som de infört nyligen för det har aldrig hänt mig ännu och jag beställer ganska mycket därifrån😠

Fridaaaa
0

#20 Beställt från svenska sidan nu i juli månad - inge extra tillagt

Avah
0

#22 Säker på att du beställt över 31 kilo?

Fridaaaa
0

#23 Ja det var över 31 kg

Vixxen
0

Kanske är nytt sen 1 augusti?

Avah
0

#25 Misstänker det då det inte varit på sidan tidigare

Fridaaaa
0

#25 Hoppas inte :O Min Kattsand och ena kattmat finns inte i svenska butiker :(

Fridaaaa
0

Testade att lägga beställning nu utan att beställa, tillkom inget?

*edit* jo nu såg jag längst ner, fy vad dåligt!

Avah
0

#28 Måste testa själv

trollvilde
3

Så otroligt korkat av dem. De vill ju gärna att man köper "ekonomiförpackningar" av dem typ 2x15 kg Kattsand och det kommer ju att kosta mer om man samtidigt vill beställa annat. Det här kommer väl att leda till att folk försöker dela upp sina beställningar på fler tillfällen som i sin tur innebär mer körningar för tex postnord att leverera paketen. Så klimatsmart!

annzoo
0

Om det är flera ställen så kanske man borde säga vilka för att om det bara är zooplus som börjat göra det så är det ju bara ett ställe inte flera.

trollvilde
0

Bitiba.se tar också extra betalt för flera paket i samma beställning men de debiterar 59 kr.

kattöga
0

Zooplus och Bitiba är "samma företag"… Med i stort sett samma utbud av varor, för hund och katt, men ofta till olika priser - och under två olika namn… 

Zooplus har också höjt fraktavgiften från 29 kr till 49 kr. När jag handlade från dem i juni, så debiterade de fortfarande 29 kr för frakten. Så jag gissar att prishöjningen gäller fr o m 1/7 eller 1/8.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Avah
0

#33 hände juli