Högljudda fester med innekatt?
Vad tycker ni om detta? Bör man ha högljudda fester hemma när man har innekatt? Själv skulle jag aldrig utsätta mina för det. Kan kanske vara ok om man bor i ett stort hus så att katterna kan få vara någonstans avskilt, men är tveksam även då. Känner en person som har innekatt och som ofta har högljudda fester och tycker så synd om katten. Ibland har det varit slagsmål där t.o.m. Var och hälsade på hos personen en gång, dagen efter en sådan fest, och katten verkade väldigt orolig och var inte alls sig själv.
Slagsmål är ju varken bra för katter eller människor.
Vi hade en del fester när sonen var tonåring och han hade kompisar hemma jämt och det var ganska livat och vår katt Moritz bara älskade det🙂 Jag tror det kan bero på katten också. Katter har ju så olika personligheter.
/Maria
Jag skulle aldrig ha det. Min katt är van vid att det är lugnt här hemma.
#1 Hade ni hög dunkadunka-musik och fullt med fulla skrikande människor då? Det har h*n. Människor som är så fulla så dom ramlar omkull och slåss.
#3 Nej så illa var det inte.😉
/Maria
Katterna bör ha möjlighet att dra sig tillbaka i ett rum utan "festligheter". Är en fest på hög volym med fulla skrikande människor som t.o.m. slåss hoppas jag att grannarna anmäler det.
Sajtvärd Katter iFokus
#5 De bor i en mindre villa, så inga grannar som har anmält.
Ni kanske kan erbjuda er att ta in katten till er nästa gång de ska ha fest?
#7 Hade vi gärna gjort om vi kunnat, men vi bor redan två människor och två katter i en lägenhet på 57 kvm, så har inte plats tyvärr.
Jag skulle aldrig utsätta mina katter för höga ljud en längre tid. Inte ens en kort tid faktiskt. När jag väl lyssnar på musik hemma på medel nivå så verkar dom bli uppspelta på något sätt, dom verkar inte gilla det särskilt mycket.
Vi har haft högljudda fester med katt men vi har sett till att långsamt mjuka in de för det sen de var små kattungar. På grund av det är ingen av mina katter oroliga vid högljudda fester utan brukar gå runt till folk och be om att bli klappade och när de känner att de har fått nog brukar de gå till ett lugnare rum. Vi bor i en stor fyra så vi har gott om plats där katterna kan gå om det skulle bli för mycket men som sagt, de gillar att vara med i början trotts att det är musik som spelar. Är det väääääldigt mycket folk och på så sätt att ytterdörren öppnas och stängs hela tiden så stänger vi av halva lägenheten för katterna.
Tror det beror lite på från katt till katt. Vet katter som blir oroliga bara en ny människa kommer och hälsar på eller om en dammsugare går igång medan andra kan vara mer sociala men ser man att katten är orolig borde man absolut inte hålla i fler fester och det ska alltid finnas någonstans för katten att "dra sig undan"
p.s. Med högljudda fester menar jag att man har högre ljudnivå på musik än vad man hade haft till vardags och folk som PRATAR, inte skriker och inte slåss. Sånt accepterar vi inte vare sig vi har katt eller inte.
Fest men inte fylleslag kan jag tänka mig ha. Men jag stänger in katterna i deras rum så att de får vara ifred och så att ingen råkar släppa ut katterna på egen tass.
Stolt ägare till tre La permer
Varför har ni inte ringt polisen när ni ser folk slåss?
#12 Det undrar jag med.
Stolt ägare till tre La permer
#12 Jag har varken sett eller hört det eftersom jag inte bor tillräckligt nära. Har fått reda på det efteråt. Ingen av dessa människor borde dricka alkohol, men kan inte hindra dem, tyvärr.
Våra katter är rätt obrydda av högljudda fester. Men våra fester är i och för sig rätt lugna, bara att det är musik, folk som pratar (kanske lite högre än normalt) osv. Men de kan alltid gå undan om de vill, och har aldrig visat något obehag. Men rena rama fylleslagen skulle absolut inte vara ok, det är inte ok för mig oavsett om jag har katt eller inte…
#14 Så länge man inte sett eller hört något själv så är det ju bara ett rykte även om det är sant. Du får väl be de som har berättat att agera.
/Maria
#16 Det är personerna själva som har sagt det, så det är inget löst rykte jag hört från någon annan.
#17 Vad säger de när du konfronterar?
/Maria
#18 Att katten tål det och inte mår dåligt av det. Håller inte med, men kan inte göra mycket åt det tyvärr.
#14, #19
Så du har inte ens sett det? Rykten är aldrig bra.
Jag tror katten klarar sig.