Kattvakt i en vecka.
Hej Ja ska vara kattvakt i en vecka o har aldrig haft någon egen katt. Om ja inte vill att den ska sova i vår säng. Hur ska ja göra d. Kan man bara stänga dörren.
Vad ska man tänka på när man e kattvakt? D är en innekatt o är van att vara själv typ 8 timmar per dag.
Jag ska också va kattvakt några dagar den här veckan, men jag ska inte ha katten hos mej så det blir ju inte riktigt samma sak iofs. Hoppas nån har några tips till dej :) Lycka till.
En katt kan vara ensam åtta timmar per dag. Du kan stänga dörren till ditt sovrum men om katten är van att sova i sängen kan det hända att den krafsar på dörren och då kanske du vaknar av det. Men eftersom katten tydligen ska vara på ett nytt ställe, hos dig om jag förstod saken rätt, kan det nog gå bra.
Kattens ägare berättar nog mer vad du ska tänka på. Hur katten brukar äta, om den har torrfoder som står framme jämt eller om den får mjukmat osv.
Man behöver inte göra så mycket med katter, klappa dem, leka med dem, mata dem och ta bort kiss och bajs i toalådan.
Susanna

Fråga ägaren om vad katten är van vid och hurdant temperament den har. Katter kan precis som människor vara väldigt olika, en del är keliga och umgås gärna, vissa är lekfulla. Andra är det inte. Kronängens gav också ett bra svar.