Andra honor kring nyfödda ungar?
Kan annan vuxen hona försöka ta en annan honas ungar? Måste man skilja av katterna? Samt - gör det något om man ställer fram bolåda redan flera veckor innan förväntad födsel? Eller spelar det roll att andra kissarna varit i lådan också, stör lukten från de andra katterna mamman som ska föda?
Det kan hända att en annan hona tar nån annan kattunge. Har själv varit med om en sådan hona, hon slutade som tur var du bla mamman sa ifrån att nu räcker det. Att ställa fram bolådor flera veckor innan förlossningen är positivt. Då kan hon hitta den låda som hon känner sig trygg med. Men du behöver inte vara orolig om hon inte bryr sig om lådorna för vissa katter hoppar in i dem först när det är dags. Däremot kan man ju renbädda bolådorna då de börjat närma sig så det är rent och inte är en massa Kattsand och smuts i bolådan

Jag har haft honor som fått ungar samma dag och då har de hjälpts åt med alla ungar
.Två mammor och tio kattungar i samma bolåda.
Kombi som var den mer erfarna honan hade ofta åtta katungar och My resten av ungarna. Det växlade vilka ungar som låg hos honorna.
Stolt ägare till tre La permer
Tack för era bra svar! Jag har köpt helt nya filtar, måste de ändå tvättas innan för att vara helt rena eller är det overkill att tvätta nyköpta filtar?
Glömde - mitt sovrum vore bäst om hon föder i. Och det har ju en dörr. Ska jag ha henne inlåst med mig i sovrummet på nätterna när det börjar närma sig datumet? Så jag vet att de andra katterna inte kan komma in till henne på natten?

Jag sover alltid med mina honor från ca dag 62.Med packan "babyväska"
Lämnar dem inte ensamma. Utan ska jag ut så är det någon annan som passar dem och jag är aldrig längre bort än 15-20 minuter
#5 - Var finns "sprutor" att köpa som är.lämpliga om man skulle vara tvungen att rycka in med flaskmatning?
#5 - släpper du inte ut honan från det enskilda rummet ens på dagtid när det börjar bli dags?

#7 Självklart får honan vara ute i huset med oss.Men när jag går och lägger mig följer honan med mig.
Sprutor har jag fått på apoteket.Det är såna där som man ger barn flytande medicin med.
Jag har haft tre honor som fick var sin kull inom tre veckor (ett misstag) och då kunde det ligga två Birmaungar och två brittiska korthårsungar och dia samma hona . Ungarna var tio till antalet sex Birmaungar och fyra britter. Lite olika i storlek men det fungerade utmärkt. Dessutom hade den ena birmahonan nästan ingen mjölk så de andra mammorna klarade upp situationen utan att jag behövde stödmata.