Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 1186 ggr
[Sandi92]
0

Vad tycker din (a) katt (er) om snö?

Mina gillar det inte alls. Är det väldigt lite snö så går de en liten promenad, men är det lite mer så vill de inte gå ut alls. Dom är innekatter som får gå ut i sele. Vet inte om det spelar nån roll. Utekatten som vi hade när jag var liten avskydde också snö så fick tvinga ut honom att göra sina behov.

OberonsMatte
5

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så här låter Oberon när matte tvingar honom att gå på snö…☺️

Sajtvärd Katter iFokus

Tarotstollan
1

Mina är innekatter och har bara snön på balkongen att leka med och de brukar nosa runt och skrapa lite med tassarna i den. Kastar jag "snöboll" springer de efter och försöker fånga dem.
Mest springer de bara ut en kort stund och sen in igen och skakar på tassarna lite.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vendelay
11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så tycker mina katter om snö… 😂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

OberonsMatte
5

#3 Hahaha, ja, den bilden säger allt!😂

Sajtvärd Katter iFokus

vendelay
1

#4 😂

tiger tok
2

De två stallkatterna är totalt olika när det kommer till snö. Den äldre honan hatar kyla,regn,snö och vind, hon ligger inne på sin filt hon. Ungkatten härjar som vanligt.

[[eskils_]]
2

#3 Den bilden känner vi igen! 😃

kattöga
1

#3 Cool! 😎🥶

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
3

Vår frigående katt gillar inte snö… men han går ut ändå, när behoven tränger på (vägrar gå på låda inomhus).

Våra två innekatter blev lyckligast i hela världen idag, när det snöat in på den innätade verandan och jag sopat upp snön till en rejäl hög mitt på verandagolvet. Hej o hopp vad kul det var att slänga omkring snön och sprida ut den precis överallt!

När jag skottat ute, tog jag med en skyffel snö till och sopade ihop allt igen till en liten kulle. Hur kul som helst var det med snön! Ena grabben kollade noga under tassen, kallt o vitt, men så kul.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Maria
3

#3 Den bilden var ju för härlig😃

Mina katter kanske gillar snön liiiiite mer

/Maria

vendelay
2

De satt och kikade förundrat på snön som föll tätt imorse (faller fortfarande) så jag öppnade balkongdörren och hanen vågade sätta en fot på karmen som är under dörren om dörren är stängd (alltså ingen snö där), men sen sprang de båda in i sovrummet och värmde sig 😂

Karusell
2

Mina två perserkatter gillar inte snö så speciellt mycket medan min huskatt var ute iaf i en halvtimme i skogen i helgen då det var -7°C.

ApanAnn
2

De ber om att få gå ut på balkongen så jag öppnar snällt. Honkatten tittar bara och sätter sig sedan (inne) och blänger på mig. Hankatten tar ett varv med mycket tass-skakande men kommer in ganska fort igen. När det inte är snö kan de sitta ute ganska länge fast det är kallt.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!