Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 1366 ggr
Kattisssen78
0

Vad ska jag byta till?

Har gett "Vladdis" Bozita Kitten som han fick hos uppfödaren och har även gett honom lite blötmat ibland och då  Carny Kitten och även rå köttfärs.
Han är en renrasig Norsk Skogkatt på 8 månader, (han var lite äldre när jag köpte honom och han är fertil) Men han har svårt att få i sig torrfodret den senaste tiden, det verkar vara för små kulor för honom.
Så min fundering är, vilket foder ska jag byta till? 🙂

Vill ej bara ge blötmat utan det får han bara en gång i veckan!

burmamys
12

Katten mår mycket bättre på blötmat än på torrfoder! Varför vill du bara ge blötmat en gång i veckan? Och en katt på 8 månader bör absolut kastreras, innan han blir könsmogen. En fertil hankatt blir stressad och så riskerar du att han börjar kissmarkera sitt revir på flera ställen hemma. Lycka till!

Kattisssen78
0

Blötmaten blir förstörd under dagen när jag jobbar, och vill att han ska ha fri tillgång till ätbar mat hela dagen!

Han ska hållas fertil ett tag då uppfödaren vill använda honom i avel (registrerad avel) 🙂

Kattisssen78
0

Dessutom gillar han köttfärs bättre 🙂

Splatter
8

Om han gillar köttfärs så kan du alltid testa att ge honom Mush (fryst) färskfoder på morgon och kväll när du är hemma. 🙂

burmamys
6

Håller med #4!👍

shamz116
3

#4 Ja, Mush är bästa maten att ge håller med! Jättesmidigt, bara ta fram några frysta och låta tina . Dom flesta katter älskar mush och min med