Katter iFokus

Katter

Etiketter: hÀlsabeteendekosthÄllning
LĂ€st 1371 ggr
Kattisssen78
0

Tarmparasiter om Diarsanyl hjÀlper?

Hej đŸ™‚

En vÀn som nyss köpt katt frÄn ett katthem, katten blev dÄlig i magen och dÄ fick hon tipset och ge Diarsanyl och det hjÀlpte - hade Diarsanyl hjÀlpt om katten haft nÄgra parasiter eller kan det vara mat och omstÀllning?

Funderar nĂ€mligen pĂ„ att köpa den kattens syster, sĂ„ vill veta om jag tar nĂ„gra risker đŸ™‚

annzoo
2

Att katten fÄr diarré kan bero pÄ sÄ mycket tex gav hon inte samma mat som katthemmet kan den dÄliga magen bero pÄ tvÀrt foderbyte. Jag tycker du ska köpa systern om du vill och be dÄ att fÄ mat som katten Àr van vid och ge endast de ett tag frammöver och gör sedan ett sakta foderbyte

OberonsMatte
4

Det Ă€r ganska vanligt att katter blir dĂ„liga i magen i samband med flytt. Att de blir det kan förstĂ„s bero pĂ„ oförsiktigt foderbyte och Ă€ndrade matvanor, men till stor del beror det förmodligen pĂ„ stress. Även om katten sjĂ€lv uppfattas som harmonisk och trygg Ă€r det nog oundvikligt att den samtidigt kĂ€nner ganska stor inre stress och oro över att befinna sig i ett frĂ€mmande hem med nya mĂ€nniskor.

SajtvÀrd Katter iFokus

Kattisssen78
0

Men visst skulle inte Diarsanyl hjÀlpa om det var pÄ grund av nÄgot annat Àn stress och foderbyte?

Kattisssen78
0

Katthemmet berÀttade för min kompis att katten Ät Royal Canin och dÄ köpte hon Royal Canin Sensible och eftersom det Àr för kÀnsliga katter sÄ borde det gÄ bra? Eller sÄ Àr det nÄgot i fodret som katten inte tÄl, tror hon fÄr ringa och frÄga dom vilken sort dom gav..