Lära att låta bli?
Vill lära katterna att låta bli spjälsäng, barnvagn, babyskydd och babysitter.
Tips?
Att bara ta bort när man ser dem, fungerar inte.
Spruta vatten och andra straffmetoder kommer jag aldrig köra på katterna.
Vill lära dem tills bebisen kommer :)
(nej vi kommer inte exkludera katterna. De får vara överallt annanstanns och kommer få träffa bebisen också)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tror inte det funkar på något annat sätt än att göra de förbjudna platserna oåtkomliga.
Sajtvärd Katter iFokus
#1 Tyvärr går inte det.
Och jag tror det går att lära :)
#2 Hur lär man sin katt det? Blir allt som hör till bebisen förbjudet kan det nog vara svårt att få katterna att utveckla en naturlig samhörighetskänsla med den nya familjemedlemmen.
Sajtvärd Katter iFokus
#3 Allting som tillhör bebisen blir inte förbjudet, enbart de platserna av olika anledningar. Självklart försvarar det verkligen inte utveckligen av naturlig samhörighetskänsla mellan dem. Det vet jag till 100% :)
Katter går att lära, men man får oftast vara mer envis! :)
Åter till frågan tack! :)

Katter är ögontjänare som kommer att använda sig av det som är förbjudet när de har möjlighet till det.
Du frågar men verkar ha svarat själv att envishet är det som gäller. Lycka till!
#5 Enbart envishet hjälper inte :) Man måste komma på rätt knep också - och är det jag ör ute efter, fler sätt att lära på :)
Absolut är det så, men de har lärt sig andra saker hemma då kan de lära sig detta också :)

vi la ett ark aluminiumfolie, efter tips från annan kattägare, i spjälsäng och barnvagn. katten var uppe en gång och vände i samma rörelse typ. efter det var hon uppe någon gång för att spana om den var borta, men när hon såg att det låg kvar gav hon upp utan att testa. vi ställde upp allt ca 3 månader innan bebis kom, och lät det ligga tills vi kom hem från bb. har man en ögontjänare är folien ganska enkel att spara och lägga i och ta ur även när bebis kommit :)
problemet löste sig ganska enkelt för vår del. katterna vägrade ligga i samma utrymme som bebisen när vi kom hem. dom tyckte hon va skitäcklig 😂
#7 Våra låter bli så långe foliet ligger där, så fort det är väck tar det inte lång tid innan de är där xD
Ena ligger redan i både babysitter och vagnen :( Ett tag tills bebisen kommer men vill inte att de ligger där till dess eller dfter heller, med eller utan bebis i :/

#8, haha! våra är i vanliga fall likadana, men vi hade i folien såpass länge, och tog aldrig bort den så tillslut slutade dom liksom försöka ligga där. det var liksom inte lönt.
#9 Jag försökte med något annat, hade folie i ja 3-4 månader, tog bort, tog inte en dag så var ena katten där xD