Kräsen katt med känslig mage
Har en hankatt på cirka ett år som har haft problem med magen. Han har sedan i våras ätit Hypoallergenic på inrådan av veterinär och det tillsammans med probiotika fick ordning på magen. Fick i början av sommaren ok från veterinären att börja testa att ge blötmat. Har gett honom Mjau kalkonpate och det har gått hur bra som helst. MEN han har redan tröttnat på den! Älskade den de första veckorna men nu rör han den knappt. Skulle gärna vilja testa portionsförpackningar då han äter mycket små portioner för att slippa slänga maten som blir över i tetran. Här finns bara portionspåsar i multibox och smakmässigt skulle variationen säkerligen passa men hur går det med magen? Någon som har erfarenhet av katt med känslig mage och mjau? Växlar ni mellan smaker?
Mina katter har känslig mage, inte så att jag behövt koppla in veterinär men de klarar inte av all mat. Speciellt blötmaten har en tendens att ge diarré, just nu ger jag Proplan kyckling i portionspåsar. Det är den enda blötmat jag testat som både katterna och deras magar tycker om. Den går att köpa i förpackning med 10 påsar med samma smak. Kräsna är de också så får inte i dem annat..