Väldigt trötta efter kastrering, normalt?
Våra honkatter kastrerades i torsdags, jag förstår att dom återhämtar sig fortfarande med tänkte höra hur era honkatter mådde efter kastrering? Och hur lång tid det tig innan dom blev "som vanligt" igen? Våra katter sover iprincip hela tiden. Dom är uppe och äter, går på lådan och kikar runt. Men är vakna Max en timme, sen sover dom kanske tre-fyra timmar och sen vakna en timme igen. Är detta normalt? ska man låta dom vara eller försöka aktivera dom lite? Dom har vart o puttat på någon av sina möss/bollar men det är allt.
Freya var pigg stort sätt direkt och hoppade upp på saker fastän hon inte fick :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja det har jag hört flera säga så därför jag blir lite orolig.

Har du kollat om de har feber?Hur ser såret ut?
Stolt ägare till tre La permer
Min hankatt var mycket tröttare efter kastrering, han sov flera timmar efter och var trött 1-2 dagar minst efteråt
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Dom har inte feber och såren ser fina ut imo. Har känt lite lätt vid såren och dom är inte heller nått nämnvärt mer varma än resten av kroppen.
Vår honkatt ( nu 6 år ) kastrerades när hon var under 1 år gammal, hon var relativt pigg nästan direkt.
Hon var deppig av tratten men så fort man tog av den när hon skulle äta och göra annat och vi hade koll på henne så var hon pigg och sig själv.
Men det behöver inte vara något, alla är olika. Vissa behöver vila mer, sålänge såret är fint och de inte har feber och mår dåligt och äter bra och dricker så tror jag inte det är någon fara. Piggar de inte på sig efter helgen så kanske man kan ringa vet och prata med dom om det.