Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 881 ggr
Volpes
0

Krakelerad matskål?

Hej. 

Min kattmatskål i porslin har börjat krakelera lite i glasyren. Jag tänkte om detta kunde vara något dåligt, att det kan samlas bakterier och så i det? Eller kan jag fortfarande använda den?

Uppkatten
0

Varför chansa, en ny matskål kostar inte många kronor, tänker jag.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Volpes
0

Ja det är helt sant, tänkte bara om någon visste säkert om det faktiskt är dåligt eller inte.

Uppkatten
0

Jag brukar köpa typ vita "frukostskålar" + assietter i porslin på t ex Åhlens och använda som kattmatskålar. Ofta bra pris och väldigt hållbara och användbara.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Volpes
0

Ja, man kanske ska titta på något sådant. Helst vill jag dock ha gröna. Är lite färgtokig antar jag 🤪 Och helst vill jag ha en liten kant på.

Uppkatten
0

På frukostskålarna är det en liten kant 🙂. Gillar också grönt fast inte just på kattmatskålar 🙂.

Volpes
0

Jag har ett grönt underlägg, det är därför jag vill ha en grön skål också, ska kolla på frukostskålar. 🙂

Halvdansken
0

Jag köper alltid kattmatsskålar på loppisar. Min man undrar hur många skålar katterna ska ha, de har snart fler än vad vi har tallrikar.
Att glasyren krackelerar är inget farligt så länge du diskar dem. Många av våra kaffemuggar är också krackelerade.  Risken är bara att de kan gå sönder i diskmaskinen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.