Vad sjutton ska jag ge min katt?
Jag blir inte klok på detta. Får hem min tolvveckors kattunge imorgon, och han är van vid torrfoder (RC Kitten) som bas och våtfoder (RC Kitten Instinctive) 3 ggr om dagen hos uppfödaren, samt lite av de vuxna katternas torrfoder (Canagan). Jag vill inte ge katten bara torrfoder, och inte heller RC… Jag har dock 12 påsar hemma av samma våtfoder som hos uppfödaren, samt 12 påsar Mjau som jag tänkte gå över till efter hand. Men borde jag ge torrfoder också? Eller kan jag ge bara blötfoder direkt om det är samma sort han är van vid? RC's torrfoder innehåller ju så mycket spannmål och Canagan är ju fruktansvärt dyrt. Vill ju ge missen mat han mår bra av men det är så himla svårt. Tacksam för tips och råd!
Jag skulle till en början ge RC maten och även (tyvärr) ge RC torrmaten för att om ett pa veckor skola över på Mjau blötmat.
Stolt ägare till tre La permer
All right. Får bli en till tripp till djuraffären då. Hur mycket behöver en kattunge då? Varje påse är ju 85 gram, vet inte hur mycket han bör äta per dag.
Fri tillgång.Kattungar äter kopiöst mycket mat.
Har du Granngården i närheten så har de just nu kampanj är man medlem kostar en påse 400 gram 19 kronor och man får köpa max fem påsar.Det är gratis att bli medlem.
Stolt ägare till tre La permer
Jo men liksom. Hur mycket mat på ett dygn? Fri tillgång kan ju betyda lite vad som helst i total mängd. Köper med mig lite torrfoder imorgon där uppfödaren bor.
#4 köp minst en 2kg säck och byt långsamt. Vissa klarar av snabba byten men inte alla. Sedan kan man ha åsikter om vissa foder men alla foder passar inte alla katter. Fodret kan se bra ut på papper men katten vägrar ändå fodret. Vet många katter som ratar mjau eller får diarré av blötmaten osv.
Min första fock rc som även uppfödaren hade gett. Hade diarre hela tiden. Bytte sedan helt till mjau på burk och magen blev bra.