Trixie balkongstolpar och nät
Vette sjutton om det är här som det här inlägget hör till, men kunde inte hitta en bättre kategori så det får vara.
Är det någon av er som har nätat in balkongen/uteplatsen med hjälp av balkongstolpar och klämmor från Trixie? Det är såna här jag syftar på:
http://www.swecat.com/trixie-cat-protect-vaggklamma-m-teleskopstolpe-1-2m
Planerar att näta in uteplatsen men har varken verktyg eller utrymme att bygga hela grejen i virke som jag gjorde när jag bodde i hus, och får dessutom inte borra i husfasaden här (hyreslägenhet). Hittade dessa på nätet och de verkar vettiga men skulle gärna vilja få lite omdömen från folk som använde dem - och gärna bilder också!
Vårat nät är byggt med såna eftersom vi inte heller får borra i fasaden. Om jag ska vara helt ärlig är de riktigt skitdåliga. EXTREMT svårt att sätta upp, väldigt svajigt och hade jag katter som möjligen skulle klättra skulle jag inte våga ha dem faktiskt. Vi har fyra stolpar i varje hörn och sen hur många buntband som helst på nedre delen av nätet som är fästa i en grej under balkongen och likadant ovanför balkongen och i mitten av nätet är de fästa med buntband i staketet. Jag skulle faktiskt inte rekommendera dem men jag vet inte heller något som är bättre när det inte går att borra och en inte kan bygga något själv. Lycka till i alla fall!
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
#1 Fasen. Ett problem för mig är att det inte finns något räcke alls, så hela konstruktionen måste hålla utan det. Har någon tips på hur man gör när man varken får borra eller fästa något som helst i väggarna, golvet eller taket och samtidigt inte har något räcke?
Du kan kika på kattstatus.se , där finns tips på olika sätt att näta in balkonger och gårdar. Annars kanske en nätdörr skulle funka?
Var snäll mot alla - bli vegan ❤