Hur ser det ut hjälp mig :(
När det kommer sekret ska du ringa en veterinär. Smådjurskliniken i Uppsala har öppet dygnet runt och en sådan fråga räknas som akut. tel. 018-67 26 80.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Har pratat med dem och dem säger inte mycket bara gratis tid att kolla men om du ska kola bacillerna så kostar det… Sen har det blivit mer svullet så hoppas hon låter bli att ta av sig den då tratten inte hjälper för hon är smal och hon får av sig den på 2 min…. Suck men ska ringa kolla :)
Vår hona hade också ett sår som såg ut lite som detta men det kom ingen sekret alls ur det och det luktade ingenting alls och det har nu läkt ihop jättesnyggt och de märks inte men vi var så nojjiga. Men om det kommer sekret ur det kanske du bör kolla upp det och prova med en uppblåsbar tratt/ leggings!
Har just nu leggins blöja på henne men hon är så smal ska ringa imorgon om uppblåsbar kudde sen sa hon att jag skulle tvätta.men kan nog vara bra med en koll för tratt kan hon inte ha för hon vet hur man får av den sen när den sitter på så fastnar hon överallt och då lyckas hon slita sig så hon får ha leggins blöja och blöta med koksaltvatten och hålla tummarna tror för att hon slickar som det kommer gulla sekret
Såg bättre it idag så blir att tvätta var 4 timme :)
Det gula sekretet kan även vara sårvätska :) Eftersom det inte luktar illa, så skulle inte jag oroa mig alldeles för mycket. Men jag har ju heller aldrig haft en nykastrerad honkatt heller..
Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.
Jag har haft djur i mitt liv men mest fågel, gerbil, ödla, fiskar, sen passat min släkt hundar och en i släkten haft katt så är helt ny i kastrering och jag läste på om kastrering bara svullnaden viste jag inte om och då blir man ju rädd :) sen fick jag bara liten information om kastrering men då har jag lärt mig något nytt med :)