Katt darrar och är hängig
Min katt Alfie som snart är ett år har börjat darra, han spänner sig och sen ser man att hans tassar darrar. Han spinner inte utan darrar bara. Han är hängig och vill inte ha ost (hans favorit.) Sprutade in lite vatten i en spruta i hans mun men han ligger bara där och sover, lyfter man upp hobom jamar han.
Kolla tempen och ring veterinär!
Kan han ha ätit något olämpligt?
#1 nej han har ätit sitt vanliga, ska ta tempen på honom snart :) han darrar inte lika mycket men han är hängig
Istället för att skriva här så ring en veterinär är!
Du borde definitivt ringa veterinären. Om de inte äter eller dricker så går det väldigt snabbt utför.
Ring och rådfråga veterinär. Låter inte bra. Viktigt att katten äter
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Han har betett sig så här förut om man bortser från darrningar, men han mår lite bättre nu.
Han mår helt bra nu, igår kväll gick han på toa och nu äter han pch dricker han normalt
Du har inte någon olämplig krukväxt som katten smakar på då och då, och som ger de här symptomen? Låter inte bra om en så ung katt är hängig av och till samt darrar. Då skulle i alla fall jag bli betänksam. Det är inte helt ovanligt att katter blir dåliga av just krukväxter, de begriper inte själva vilka krukväxter det är olämpligt att smaka på (vilket är rätt många).
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#9 fast jag tycker ändå att du ska ta han till veterinären för att kolla så njurarna funkar som dom ska. Hade nämligen en katt som fick som din katt, men då hade det gått för långt när han väl fått ett anfall och var tvungen att avlivas(han darrade då och då). Så oavsett om du tycker det verkar bra nu så säger jag att du bör kolla så att det inte är något konstigt med hans njurar. För kattens skull. Tillägg: sen är det du som ägare som har ansvar för ett djur. Och verkar ett djur behöva vård så ska du som ägare fixa det, och det bör du göra i detta fallet. Sen hoppas jag att du har försäkring på katten. För då blir saker billigare.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Du borde oberoende ta honom till veterinären och kolla hans värden. Det kan vara något som inte står rätt till.
#9 Katter som många andra djur, vill dölja om de är sjuka. Åk in!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#10 nej, Googlade nyss och vi har inga giftiga växter hemma
#11 ush då, jo vi ska åka in med honom för det har hänt förut att han är såhär