Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 649 ggr
Emma95T
1

Vad behöver jag skaffa/tänka på

Hej min lil tjej vilda ska kastreras om 2 månader ungefär vad behöver jag ha hemma och kan ni berätta hur det gick för er då jag är ny med mina sötnosar båda dålig bra jag vill höra alt och kan jag klippa mina leggins och använda det då på natten eller om hon ska ha kragen på hella tiden förutom när hon äter :)

OberonsMatte
0

Jag rekommenderar absolut att du skyddar såret på något sätt så att katten inte har möjlighet att slicka/bita på det. Det är så otroligt onödigt att behöva åka in ytterligare en gång för att såret blivit infekterat eller stygnen gått upp.

En body är lättare för en katt att acceptera, så gör gärna en sån. Gör man den av ett par leggings kanske den behöver sys in lite för att inte bli för vid.  Bäst storlek blir det nog av en tröjärm (katter är oftast betydligt smalare än de ser ut när pälsen fluffar ut lite.

Oftast ingår det att man får med sig en trattkrage vid honkastrering, men får du ingen kan du passa på att köpa en hos veterinären. Även om du inte använder den vid det här tillfället är det bra att ha en hemma om katten råkar ut för något där huvud, päls eller tassar behöver skyddas.

Sajtvärd Katter iFokus

Emma95T
0

Tack så mycket :) ja lill tjejen är small men ska gå upp några kilo inan det är dags då hon har varit undervikt när vi fick henne :) då vet vi det och tack igen :) ska redan när pengarna kommer in köpa in det till henne och sy in så det finns förberett :)

Emma95T
0

Fodder kom jag på att tänka på kör man samma eller måste man byta?

OberonsMatte
0

#4 Jag har aldrig gett särskilt kastratfoder, utan fortsatt med det vanliga. Istället för diet-torrfoder är det bättre att ge mer blötmat ifall man är oroad för övervikt.

Sajtvärd Katter iFokus

Emma95T
0

Oki tack ne hon som ska kastrera hon behöver gå upp mer men dem får både torrfoder och blötmat