Katter sökes för beteendestudie!
miley smi
Jag har under hela året arbetat med mitt examensarbete som handlar om innekatters beteenden vid ensamhet och gentemot sina ägare vid återförening. Själva exjobbet är klart, och glädjande nog fick vi så intressanta resultat att min skola (Sveriges Lantbruksuniversitet) har valt att ta det ett steg till! Vi ska därför hitta 6-8 fler katter att studera, för att sedan kunna ta steget mot att publicera studien i en vetenskaplig tidskrift! Detta är enormt kul och jag har fått äran att fortsätta arbeta med denna forskning.
Därför letar vi nu efter flera katter. Kvalifikationerna är:
¤ Mellan 6 månader och 15 års ålder (även äldre om katten är vid god hälsa, utan att påverkas av sin ålder)
¤ Ensamboende (dvs inte ha något sällskap av en annan katt, eller annat djur vid försöket)
¤ Du ska ha ägt din katt i minst 6 månader
¤ Innekatt (får ej gå ut mer än t.ex. koppelpromenader, på balkonger el. dylikt)
Katten bör också finnas i Uppsala/Stockholmsområdet, eller relativt nära dessa städer. Smiley smile
Om ni är intresserade får ni jättegärna PM:a eller kommentera er mailadress så skickar jag närmare info om studien så att ni kan välja om ni vill delta!
Mvh Matilda

Puffar upp!

Finns det inga intresserade? Försöken påverkar inte katterna överhuvudtaget, inga blodprov eller liknande tas.
Jag själv har två katter så passar inte in i målgruppen men jag tror att det skulle vara bra att skriva något om vad försöken ska handla om, jag skulle inte ens våga höra av mig via pm när jag inte vet vad det är. Bara ett tips!
Var snäll mot alla - bli vegan ❤