Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 782 ggr
[H1Z1]
1

Gammal katt slår ny katt

Min nya katt är skräckslagen för min katt som slår honom, båda är tagna ur hemlösheten (inte samtidigt) men jag mår verkligen psykiskt dåligt av att se min älskling vara fullkomligt skräckslagen och i två månader har han bara gömt sig, jag vet att tålamod krävs.. tog nästan ett år att få in han som slåss i mitt hem, jag behöver verkligen tips för dem lär ju inte känna varandra om han gömmer sig bakom soffan hela tiden, snälla någon som har tips? Båda är hankatter, mina andra tre låter han vara, en är "kär" i han och bossen i huset bara små gnäller när han kommer. tacksam för svar/tips eller någon som har "erfarenhet"

[[eskils_]]
1

De är väl kastrerade allihop?

Du har väl Feliway inpluggat i några väggkontakter?

Går det att låta dem vara i olika delar av hemmet en tid?

Glöm inte gosa med gammelkatten också så han inte känner sig bortglömd.

[H1Z1]
1

Klart jag gosar <3 Mina bebisar ju :) det är när han råkar få nys på han som han slår till så han söker ju inte upp honom. Ska kolla upp feeliway genast! och japp det första dem blir innan dem får komma in, undersökas hos veterinär också. tusen tack för ditt tips! Verkligen tacksam, jag vill ju att han ska känna att han är i ett tryggt hem nu efter sin tid i hemlöshet :/ tänkte äntligen är han i säkerhet från trafiken kylan etc och så händer detta :( Blir så ledsen..

[[eskils_]]
1

http://www.feliway.com/se/Vilka-situationer-kan-stressa-katter

Jättefint att du tar in hemlösa katter! 🌺 De blir ofta väldigt hemkära och tacksamma.

De är väl förresten ID-märkta och ägarregistrerade också? Livlina ifall de skulle komma ut och gå vilse.

[H1Z1]
0

Såklart :) Men en fråga ang feeliway, hittade inte affären så bestället istället..

http://www.zooplus.se/shop/katt/kattoaletter_kattvard/beteende_valbefinnnande_katter/329639

En fråga som låter jätte dum tycker jag och är rätt säker på svaret men ^^' ska man ha en i varje rum? plan? och är det denna som fungerar? läser man låter det ju super bra!