Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 1974 ggr
jessR
0

Vad kostar en europé?

Undrar som sagt vad en europé kostar och någon som vet någon uppfödare som har bebisar på gång? 

/Jess.

”Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

Tjeja
1

Vet inte vad dem kostar nu, men för några år sedan gick det att få en Europé för mellan 5000 till 8000 kr. Antar att dem ligger ungefär som lite vanligare kattraser i pris, trots att dem inte alls är lika vanliga. Tippar på typ 8500 för en fin kelkisse kanske?

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

Tjeja
3

Tips! kanske finns någon uppfödare att fråga om på Kattforum.se Bara en sak att tänka på när du kikar där. Inte alla uppfödare kommer ihåg att gå in på sidan och uppdatera om dem har kullar på G eller inte. Så bättre att kika på deras egna hemsida eller ringa och höra med dem själv.

Annars borde det ju gå att kolla runt i SVERAKs uppfödarregister någon stans på deras sida kan jag tänka mig?

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

jessR
0

tack, ska jag göra!:)

”Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

Belimas
2

De har ju även en rasring: Européringen, där det säkert finns uppfödare listade =)

Niiinah92
2

Silverblomman planerar kullar i år tror jag och kostar runt 5000 kr om man kollar på hemsidan 🙂

jessR
0

tack för tipsen!!:)

Niiinah92
1

Yamasee katteri ska oxå ha ungar i år om det går som planerat 🙂