Konstiga klor, någon som känner igen?
På några månaders tid så har min mammas katt Frasse fått onormala klor, som ni set på bilden. Det började i maj, och de liknar nästan trädrötter, och samtliga klor ser nu ut så. Han vässar dem inte längre, vilket jag kan förstå då det måste göra ont, så vi har fått klippa dem istället. Men de nya växer ut med extremt snabb fart. Han är 11 år, så visst börjat han bli gammal, men ingen av veterinärenerna på kliniken hade sett detta förut. (han visades upp för flera) Någon som känner igen detta eller har hört om något liknande? (Mitt första ifokusinlägg, så hoppas jag lagt allt i rätt kategori osv)
Har dom tagit hans blodvärden?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Han är ju tyvärr oförsäkrad, så hos veterinären tyckte de att vi skulle avvakta ifall han verka må dåligt. Men han verkar mår jättebra och fint i övrigt, beter sig precis som vanligt. Det är det som är det märkliga.
#2 Blodprov kostar inte hur mycket som helst och då kan man få ett hum om vilken typ av orsak det är, vilket inte går via en bild. 🙂
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Vi ska tillbaka dit igen om en vecka, men ville mest veta ifall någon sett något liknande förut :)
Jag tänker nån form av näringsbrist, vad äter han?
minavitas.wix.com/kennel
Han äter bra, torrfoder (vet inte vilket märke, men för utekatter) och tonfisk ibland. Annars så har han fått tillskott på vitaminer och fiskolja.
#7 Alla djur är individer, så man kan få brist fastän man äter "bra". Jag själv har en kronisk B12-brist, även om jag skulle äta ett kilo kött om dagen, så jag får tillskott utskrivet. Därför behövs det tas värden. 🙂
Tack för alla svar :)