Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 1496 ggr
SannaNolte
0

Kattunge "diar" på mina kläder

Hej!

Jag har en kattunge på 15 veckor hemma hos mig, det är inte min första katt utan jag har erfarenhet sen barnsben. Det är bara det att den kommer till mig och börjar tutta på min tröja jag har på mig. Det kan vara vart som helst , i armhålan , mitt på magen , vid halsen osv. Jag har aldrig varit med om det hos andra katter, men han kan ligga och tutta hur länge som helst. Det som blir kvar efter honom är en gigantisk stor salivfläck över hela magen (om det är där han tuttat) 10 cm i diameter.  Vi fick honom när han va 13 veckor , men kan det beteendet betyda att han inte var helt klar med sin mamma? Vad tror ni ? 🐱

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

OberonsMatte
4

För en del katter är snuttande en kvarvarande reflex i situationer som innebär närhet, trygghet och värme, på samma sätt som mjölktrampandet är det.

Det behöver alltså inte betyda att katten lämnat sin mamma för tidigt.

Sajtvärd Katter iFokus

SannaNolte
0

Okej , Tack ! ☀️ han trampar med tassarna medans han snuttar , oftast så somnar han efter 10 - 15 minuter . 🙂 Han gör inte så med min sambo, utan bara med mig ..

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

OberonsMatte
0

#2 Jag har också haft en snuttkatt och hon gjorde det också bara på mig och dessutom bara när jag hade en speciell tröja på mig. När jag slutade ha tröjan efter nåt år, slutade hon snutta.

Sajtvärd Katter iFokus

Uppkatten
2

Min kattpojke snuttade också på en viss tröja (en dyr nyinköpt stickad tröja från hemslöjden…). Den blev med åren helst söndersnuttad och han fick ha den som sin sovfilt  ❤️.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

n00bArtWork
0

Min katt som nu bor hos min pappa på landet togs för tidigt från sin mamma.. han snuttade på mig jämt och ständigt tills han hittade en luggig filt i min garderob där det gosiga blivit tovigt vid tvätt, den filten snuttade han på och gjorde ända tills filten försvann och tror han skulle börja igen om han hittar en ny snuttis.