Fodervärds kontrakt under kortare tid...
Jag måste låna ut min katt på foder i 6 månader till och börja med. vill ju självklart ha ett kontrakt mellan oss, Finns det någon färdig mall eller vad är de viktigaste att ha med? :)
Du menar gratis kattvakt?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
haha jaa så kan man väl benämna det oxå :p
Ja något officiellt papper kommer du inte hitta kring fodervärd "för en tid". Det är inte så fodervärdskap. Det du söker är någon som gratis ska ta hand om din katt utan att få något för det i sex månader. Och det finns dessutom inget direkt skydd för varken dig eller kattvakten som hjälper särskilt mycket lagligen. Du kan ljuga och sluta höra av dig och så står de där med en katt de inte hade tänkt "äga". De kan ljuga och vägra lämna tillbaka katten och säga att de minsann köpt den av dig - eller sälja den vidare. Visst, tekniskt sett har du lagen på din sida som ägare men det gör det inte lättare att hitta rätt på katten.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
fodervärd för katt är inte samma sak som för häst. Ett fodervärdsavtal för katt innebär att katten till slut blir fodervärden och de vill du ju inte i detta fall.
Ska du vara borta i 6 månader till att börja med låter de som de kan bli ännu längre? Isf kanske du ska fundera på om det inte är bäst för katten att bli såld till rätt ägare?
Om du nu ändå ska skriva ett kontrakt för att de passar katten gratis tycker jag du som ägare av katten ska betala alla omkostnader som rör katten. dvs sand, mat, försäkring, veterinärvård mm
Jag kommer att vara borta till och börja med 6 månader. Sen får vi se om jag får nytt boende där jag kan ha katt eller om jag måste ta ett beslut å sälja min drömkatt… Försäkring och veterinär ska jag stå för.
Vill dom ta åt sig ett antagande att hjälpa mig och min katt, och vi grmensamnt kommit överens om att de är såhär de ska gå till då tycker jag att de är upp till oss. Ingen tvingar ju dom att ta min katt right? Frågan handlar dock inte om det. Utan VAD som borde stå med i ett kontrakt, inte om hur vi ska benämmna saker.
#7 ok.. då skriver jag så här.. i ett kontrakt ska det stå:
- hur länge kontraktet gäller
- personuppgifter på dig och kattvakten
- vem betalar vad? tex mat, sand, försäkring, veterinärvård, p-piller om katten är okastrerad, förstörda saker mm
- vad får kattvakten göra/ej göra med katten? tex släppa ut den (om det är en innekatt), byta mat, flytta katten till annat boende du inte har godkänt, avliva, sälja
- vad händer om personen ej kan ha kvar katten?
- när ska du kontakas? och kan kattvakten besluta saker om de ej får tag på dig.
några saker du bör ha med. sedan bör en 3e opartisk person bevittna underskrifterna
Perfekt, tack, de va de jag sökte efter! :)
Nu blir iaf jag fundersam… På en annan ifokus-sajt skrev du att du har väldigt ont om pengar - där nämnde du att du har hund, men ingen katt..
Är katten köpt nyligen?
Har du fått jobb eller är det någonting annat som gör att du inte kan/vill ta med katten? Hur är det då med hunden?
Vill tillägga till #8 att även kattens chip nr och/eller tatueringsnummer bör stå med. Samt att du noga kollar att katten är registrerad på dig i SKKs och Sveraks id register.
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
Jag har väldigt ont om pengar, väääldigt ont om pengar.
Varför jag inte nämnde katten var för att hon inte är den största kostnaden och för att jag visste att hon inte ska följa med.
Jag kan inte ta med katten eftersom jag har blivit utkastad hemifrån och måste flytta in på en Väldigt liten yta med en kompis och även hennes hund. Varför jag lånar ut henne på foder är för att hon inte är jätte förtjust i hundar och det hade bara varit elakt mot henne att ta med henne. Jag vill självklart ha henne, hon är mitt hjärta och min drömkatt. Men detta har inte ni att göra med egentligen.
Om det stämmer det #10 skriver så säger jag detta i all välmening. Sälj katten om du har dåligt med pengar för skriver du ett kontrakt som säger att du tex ska betala veterinärvård och försäkring på katten och sedan inte har råd. Inge roligt för kattvakten att tex måste avliva katten för en struntsak eller måste lägga ut själv för att sedan ev få dem av dig om du får pengar.
Sälj även hunden/hundarna för hundar kostar mer än katter. Djur är saker soc inte kommer att betala för.
Har man inte pengar ska djur inte behöva lida flr det! Omplacera katten
vem har sagt att nått av mina djur lider?!
va tror ni jag är för nån egentligen?
Men Ursäkta att jag ställde en fråga. kommer inte hända igen, tack för ett underbart vänligt bemötande (Observera den OERHÖRT sarkastiska tonen)