Innekatter! Vad säger ni?
Hej, jag läste ett inlägg på fb om en katt som höll på under sängen på nätterna,klöser och sånt, o en utav kommentarena reagerade jag på, Och vad säger ni om detta? Att de "bara" är innekatter som beter sig konstigt o så under nätterna? Jag har sj två katter (innekatter)en på 13v o en på 1 år dom sover bådatvå under hela nätterna, visst busar dom under dagen men de måste dom få göra, de gör ju barn oxå så! Min fd hona va även innekatt o visst var hon kåt o löpte? ( men är inte vi människor så ibland oxå?😂) Men hon skrek dock inte hon små lät bara o vart 110% gosigare,
varför frågar du inte henne om detta? du vet ju redan vad du själv anser, blir säkert svårt att ändra på hennes åsikt men jag förstår hur du tänker. Självklart finns det lugna innekatter som sover hela nätterna, finns ju många innekatter men sen finns det också katter som inte klarar av att vara innekatter kanske såna som är vana vid utelivet
Jag svarade henne o hon sa bara att sover mina katter hela nätterna osv så är dom sjuka
#2 Ok, men det låter nästan som hon försöker provocera dig? hennes svar låter ju orimliga.
Ja förmodligen? Ja jag ville bara höra vad folk i denna grupp har o säga om detta.
Tror mer det beror på om de är kastrerade eller ej än att de är innekatter. Fertila djur kan va dryga i perioder, och märks tydligare om de är inne. Här är båda katterna lugna nattetid. (kastrerad hona och ej könsmogen hane)
#4 Tror det är ganska uppenbart vad dem kommer tycka :)
Jag tror det beror på hur man själv upplever dem, samt alla katter är ju olika individer.
När min pojk var yngre tyckte jag han var så jobbig, busig, klösig och han lekter under sängen osv, men han var kattunge ju!
Största anledningen till varför han fick bli ute katt var för jag klarar ej av katt bajs doften.
När han väl är hemme på dagtid sover han bara så nu tycker jag han är tråkig ist, försökt få han till inne katt igen men, haha, det är kört.
Ska flytta snart så… då får vi se hur det bli, kommer bli balkong ist för altan så då blir det svårare för han att gå ut när han vill.
Märkligt att ingen av mina innekatter har hållt på så där om det nu beror på att de är inne menar jag 😉Nu har jag dock bara haft kastrerade katter så jag vet inte hur de hade varit annars.
Glöm inte att kolla upp bostadsrättsföreningens/hyresvärdens (om det är till någon sådan ni ska flytta) regler innan om du har tänkt släppa ut den på fri tass. Många tillåter inte att man låter sina katter springa lösa ute och det är ju inte så kul att få en varning för det.
#8 jasså visste inte det fanns sådana regler… dock kryllar det av katter där så borde vara ok tycker jag… 🎈
Jodå det gör det hos många. Hos min hyresvärd så är det inte tillåtet att ha utekatter inom deras områden, nu är det många som struntar i det men det är också några som har fått varningar för det och efter tillräckligt många så kan man bli vräkt.
#7 Du tål inte bajsdoften, men dina grannar gör?
Väldigt vanligt att utekatter skiter i rabatter & sandlådor, och det stinker.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Haha vår lilla, annars så lugna hona höll också på att typ "klättra upp och ner" under vår säng ett tag när vi skulle sova. Vi höll på o bli tokiga!! Men satte lite kuddar o täcken osv i vägen så hon inte kom under sängen - så va de problemet löst :-)
Kan tilläggas att vår hona var kastrerad. Hon hittade bara något nytt som hon tyckte va kul. Nu kommer hon under sängen och tycker om o ligga där, men hon klättrar aldrig sådär upp o ner mer :-)