Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 696 ggr
madebyinferno
0

Flaskmata en 4 veckors unge?

Finns det någon chans att en unge överlever på bara flaska från den är 4 veckor om mamman inte finns mer?

Vixxen
3

Ja, flaskmata den och kan börja smaka lite "vanlig" mat också!

[Lilyz]1
2

Jadå, det gör det absolut. Men man kan ju alltid försöka hitta en annan kattmamma som kan ta hand om den. 🙂

madebyinferno
0

Ååååh så positivt, känns keligt att bara behöva ge upp liksom <3

Bästa ersättningen då? Hittat på både djuraffär, apotek och Granngården olika sorter…

Vixxen
2

KMR skulle vi rekommendera!

MarHai
2

Självklart, jag håller på att nappa upp tre ungar nu, fick dem vid 2 veckors ålder. Alla är pigga, friska och växer så det knakar :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Mison
2

vart finns mamman? Klart det finns chans att ungen överlever, bara människan vet vad den håller på med

Vidare är det viktigt att det finns en vettig kattfamilj för ungen att växa upp tillsammans med

Jag ser att du har vart med om ett och annat, via dina tidigare inlägg. Är denna ungen från en av dina katter, eller nån annanstans ifrån?

Hjälp finns oftast, runtom i landet, hjälp som kissen behöver, och om du berättar vart du finns, så kan många av oss här hjälpa till att få ungen på rätt väg

Alla djur behöver någon som bryr sig!

madebyinferno
0

#6 Jo jag har varit med om både ett och annat ;-) därför vände hon sig till mig.

Det var faktiskt en väninna som frågade eftersom jag har många katter men hon bor inte nära så jag har bara vidarebefodrat allt jag fått reda på här och genom att googla. Hon har efterlyst en amma och hade kanske en på gång vilket som absolut är det bästa såklart ;-) Hon har en katt till så helt solo skulle den ju inte bli heller.