Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1142 ggr
sammy78
0

Laga kattlåda ?

Med tanke på miljön (och plånboken) så undrar jag om någon vet någon webbutik som säljer tllbehör till en marchioro kattlåda ( modell: bill)

Hasparna/clips har gått sönder ( 3av 4) och jag undrar om dem går att få tag på ??

Utan hasparna/clipsen så sitter taket väldigt ostabilt och vippar lite når katten använder kattlådan!

Eller man måste köpa en helt ny kattlåda ?

Tacksam för alla ev. svar/tips !

[Lilyz]1
3

Måste du ha huven då? Jag hade tagit bort den. 🙂

Rumblebee
1

Taken på lådorna är bara för våran bekvämlighets skull när det gäller lukt. En öppen låda som rengörs luktar i regel inte. Beror ju även på vad för bottenmaterial man har i kattlådan och om kissen är frisk.

sammy78
0

🙂

Jo, jag vet att taket mest är för ägarens bekvämlighet…

Men min hankatt kissar alltid utanför om där inte är tak på ( har prövat utan så många gånger)

Han är frisk och lådan bytas ofta.

Det är inte för att minska någon doft eller dylikt jag använder kattlåda med tak det är för katten verkar “föredra” att ha tak.

Använder antingen Everclean extra strength unsented eller träpellets.

Men det får nog bli en ny kattlåda då … om det inte finns “reservdelar”.🙂

[Lilyz]1
0

#3 Du kan ju prova kontakta tillverkaren av lådan, kanske kan de hjälpa. Annars tror jag det blir svårt att hitta lösa delar. 🙂

Ellismakaroner
0

Du kanske kan kolla tex ikea och clas ohlson om de kan ha nåt billigt du kan sätta fast det med? Annars har jag för mig att ikea har jättebilliga backar man kan använda som kattlåda, det kanske blir billigare.

Bästakompis
1

Borra hål i överdel och underdel och fäst ihop med isärtagbara buntband! Finns billigt på Rusta, Clas Ohlsson etc.