Katter iFokus

Katter

Etiketter: avelgenetikuppfödning
Läst 1521 ggr
Esteri
1

Söker hankatt för parning i höst

Jag söker en hane som vill leka av sig med min lilla Ihnez. Ihnez är 1 år och jag tänker mig parning i oktober eller däromkring. Ihnez är en bruntigré huskatt som är ganska liten till växten. Hon är nyfiken och väldigt social. Vi söker en hane som allra helst har röd, beige eller vit och långhårig päls. Andra pälskvaliteter är också intressant. Skicka gärna bilder. Vi bor i Söderköping, så Östergötland och Södermanland är lagom område. Vi lånar gärna hem din hane ett par-tre dagar till oss. Ihnez och hane får vara själva i vårt vinterbonade uterum med uppvärmning under tiden. Du som ägare till hanen får andra tjing på kattungarna. Övrigt kan vi komma överens om framöver.

Malin Holmberg

informatör Sveriges Fibromyalgiförbund

www.fibromyalgi.se

Uppkatten
37

Med tanke på det enorma överskott som finns på huskatter så råder jag dig att snarast kastrera Ihnez istället. Redan i dag skänks huskatter bort för att de inte går att få sålda, katter dumpas etc. Dessutom har vi mellan 100 000 och 150 000 hemlösa huskatter, vilket utgör ett av Sveriges största djurskyddsproblem. Det är helt enkelt inte läge att avla fram fler huskatter. Vill du ha kattungar att pyssla om så bli istället jourhem åt ngt katthem. Där finns ofta dräktiga honor, eller honor med kattungar, som behöver få komma in från hemlöshet, svält och en förtidig död.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[Daisy-Moa-Elsa]
27

Låser tråden då siten ej stödjer huskattsavel

Inlägget är låst för nya kommentarer