Vad gör du och dina katter i helgen?
En tråd som var ganska rolig försvann helt plötsligt så jag startar en ny.
Vad gör ni och katterna i helgen?
Själv ska jag försöka klippa klart klorna på mina odjur ❤️ Göra en barfröra och stressa inför utställning. Förhoppningsvis öva lite också.
Inget särskilt ska vi göra. Mysan är väldigt pratglad idag, just nu sitter hos och jamar lite medans jag pratar med henne. Hon tycker nog att jag ska strunta i datorn och leka lite med henne istället!
Ja, kattens lag är det som gäller! Det är bara att leka 🐱
Läste först kattens dag hehe… finns det förresten någon sån dagO? det borde göra det😍
Men katterna är hos föräldrarna så är med partnern, degusarna och marsvinen ikväll^^
Be the change you want to see in the world
-Gandhi
#3 Det vet jag inte, om inte bör det lösas :D
Härligt härligt! Hur fungerar kombinationen degus, marsvin och katter?
#3 Japp, kattens dag finns faktiskt!
Det gillar vi! När är det tro?
#4 garanterat!
haha jadu det är en lite klurig kombo ;) men degusarna och marsvinen har ett eget rum.
Skrämmande nog så var det faktiskt en dag som jag hade degusarna lös på rummet (med dörren stäng självklart) och när jag gick dit så hade någon glömt dörren öppen och jag fick panik och skyndade mig in. då satt degusarna i buren och tog det lugnt och en av katterna stog i andra delen i buren och nosade 😂
-Gandhi
#5 åhå det måste ju firas!
-Gandhi
#7 Jag har haft råttor och katt tillsammans, det funkade bra. Katten var räddare för råttan men de var nyfikna på varandra. Det hade jag aldrig vågat nu när jag barfar. Mm, mat liksom :o
#9 fast han kollade inte på dom och verkade inte bry sig om dom :o verkade mer nyfiken över vad det var för konstig gallersak med spån i botten 😂
barfar?
-Gandhi
Haha okej!
Ja, biologiskt anpassad rå föda. De äter kort och gott rått kött :)
Katten kommer att vara ute i trädgården och spana på möss så mycket som möjligt nu när snön är på väg att försvinna fläckvis. Jag kommer att försöka förhindra att hon tar med möss in genom ytterdörren.
Barfar? Ja, troligen. Men hon berättar inte alltid för mig efteråt… Man märker det mest på att hon äter mindre av maten hon får av oss vissa dagar.
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen
#11 jaha då förstår jag! Där lärde man sig något nytt 😉
-Gandhi
Jag hade hoppats få visa upp hur duktig min katt är på sele-promenader för min mamma, men det riktigt ösregnade här i Katrineholm *Snyft*
Det blev bus och gos inne istället med bröderna.
Min katt kommer nog röja utomhus och njuta av den nykomna våren 😃 Själv ska jag försöka plugga och även mig en dos solsken.
#6 Jag har för mig det är någon gång i slutet av november, den 29-30 kanske? Det brukar stå i tidningen då den är :)
Jag o mina katter ska gosa o sen ska vi gå ut i trädgården o inspektera allt nytt som vuxit upp. Spionera lite på grannkatterna. Jag ska rensa lite ogräs medans katterna jagar en o annan humla. Solen skiner o då passar vi även på att njuta av värmen som alla älskar.
#6 Kattens Dag firas varje år helgen första advent.
Kattens Dag är dagen som vi alla arbetar på för att höja kattens status, genom kunskap och respekt.
Kattens Dag har firats i över 31 år.
Kattens Dag firas första helgen i advent varje år!

Det är en tradition som har funnits sedan 1983, då SVERAK (Sveriges Kattklubbars Riksförbund) på ett årsmöte beslutade att det var dags att ge katten en alldeles egen dag. Syftet är att höja höja kattens status i samhället. Det finns även andra mål med Kattens Dag som bland annat är följande
Att katter ska kastreras/steriliseras
ID- märkas
https://jazzans.wordpress.com/