Tråd i rumpan
Märkte nyss på min katt när jag duschade han (en liten bajsincident) att det var något där nere som stack ut. Såg ut som en trådstump och tankarna fot direkt till mask. Tog ett papper och drog ut den, bara det att den var jättelång (fick inte med hela) och såg inte maskliknande ut. Var som en tunn tråd som va lite genomskinlig och den var elastiskt nästan som en sådan genomskinlig gummitråd man pärlande på när man var liten, fast denna va mycket tunnare. Är det någon som känner igen detta och kan säga om det är mask eller inte? Kan tillägga att det är en katt som bott inne de senaste 7 åren.
Låter inte som mask, men säker kan man aldrig vara. Är du säker på att kissen inte har ätit något trådliknade? Var väldigt observant då det inte alls är bra om kissen ätit tråd. De kan förstöra tarmarna.
Binnikemask/bandmask. Googla och kolla på bilderna så ser den ut som du beskriber. Örk. Innekatter kan också få sånt tydligen…
Sökte på bilder på mask och det fanns inget som va likt det så funderade också på tråd, men kan inte komma på alls vad de kan va för tråd han har ätit. Uschanemej, stackarn om det är tråd.
#3 Ring och rådfråga veterinär för säkerhetskull så är du på den säkra sidan.
Får ta och göra det. Han verkar dock inte må dåligt, utan äter som vanligt och leker runt. Såg nu idag att det stack ut en längre bit än den igår som gick av så förhoppningsvis har inget hänt där inne eftersom den verkar komma ut. Men ska ta o ringa veterinären i alla fall. Som sagt det kan ju även va mask fast det vekar lustigt.
Hur har det gått?

Om det är en tråd så är det viktigt att man inte drar i den utan man klipper loss det som är på utsidan, håller koll på katten och om den blir dålig tar den till veterinären.
Stolt ägare till tre La permer
Skulle precis skriva detsamma som #7. Dra aldrig i trådar som sticker ut ur rumpan! Klipp! Trådar i tarmen kan orsaka stor skada.
Sajtvärd Katter iFokus

Troligen Spolmask eller piskmask?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Tack för alla svar! Lite sent skrivet nu, men min pojkvän drog ut den dagen efter upptäckten trots mina protester, och det vi har kommit fram till är att det var ett hårstrå från mig som katten lyckats smaska i sig. Var samma tjocklek, färg (dock lite brunare efter sin resa) ;) och längd och det har inte dykt upp något mer :)
Vad skönt att det inte var en tråd. 🙂