Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2298 ggr
[aslhan]
0

iams torrfoder är det bra dåligt berätta litte

hur är detta

MonicaLagerquist
1

Det är ett av de sämre.

Stolt ägare till tre La permer

Rumblebee
0

Katter är som du kanske redan vet rovdjur. Rovdjur behöver kött. Speciellt om de är renodlade köttätare som katter är. Majs, ris, vete och annat som växer upp ur marken, på buskar eller träd är inget katter behöver. Tyvärr finns det inga torrfoder som är 100% animalier så vill man gr torrfoder så bör det i alla fall ha så många animaliska ingredienser som möjligt och de ska stå så långt fram i innehållsförteckningen som möjligt. Innehållsförteckningen listar ingredienserna efter mängd. Det som det finns mest av står först. Och så att man undviker spannmål.

[aslhan]
0

2 bra torr foder då

Rumblebee
1

Applaws, Ziwi peak, orijen om jag inte tar fel.. Har inte speciellt bra koll på vilka torrfoder som anses bäst då jag alltid gett blötmat

ElisabethB
1

Exempel på bra torrfoder är Applaws, Taste of the wild, Orijen, Ziwi peak.

Köper själv Applaws hos www.petsonline.se som är det billigaste jag hittat. Taste of the wild och Orijen är i ungefär samma prisklass som Applaws. Ziwi peak är dyr!

Men när man vänjer över en katt till dessa ska man göra det sakta, så de inte blir dåliga i magen av för snabbt foderbyte..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

ElinaPersson
16

Seriöst… Nu kommer jag framstå som sjukt otrevlig osv.. Men jag är nog inte den enda som lessnat totalt… Välkommen tillbaka Trazy/Varg74!! (finns säkert fler namn jag missat…) Jag kan inte förstå varför man tar bort och skapar konton till förbannelse, för att ställa samma frågor OM och OM igen?! Det är ALLTID frågor om vilket foder som är bra och vad man ska göra med katter som bråkar/har diverse beteenden för sig. 

Tycker iFokus.se måste börja sätta spärrar för hur många konton man kan skapa per IP/personnummer, för detta funkar inte i mina ögon. Varje enskild person är välkommen till iFokus, men om man enbart kommer hit för att ställa frågor och sedan blir sur VARENDA gång och startar bråk/tjafs över svaren så tycker inte jag att man är lämplig att skriva här. 

Glad alla hjärtans dag!

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

[aslhan]
0
[aslhan]
0
[aslhan]
0
[aslhan]
0

6 ja värden är fri men vissa får bara vara på forumet? Är detta din sak och avgöra det är sajt värdens

[aslhan]
0

vidare ställer jag andra frågor och alla kan inte gilla mig

ElinaPersson
14

#10 "världen är fri" hit o dit. Ja, tyvärr är den det ibland. Som jag skrev, ALLA är välkomna till forumen, oavsett ålder/kön/etnicitet/handikapp/åsikt. Men när man gång på gång skapar upp nya konton för att man gjort sig osams med allt och alla som försöker vara till hjälp. Så tycker inte jag att man ska ha rätt att vistas här på forumet längre. Som trådstartare på ett nätforum så måste man vara beredd på att ta ALLA svar, oavsett om man delar personens åsikt eller inte (såvida det inte är personliga angrepp, vilket jag inte sett att andra gjort i dina trådar heller - förutom du själv många gånger). 

Om man dessutom inte är nöjd med svaren man fått (vilket jag antar, eftersom att du fortsätter ställa samma frågor). Så tycker jag dessutom att man ska ta till andra medel för att få hjälp (exempelvis böcker/veterinär/fodertillverkare m.m). 

Skulle även önska att du samlar ihop alla dina frågor i EN tråd, inte skapar 10st som fyller hela mitt flöde med frågor du redan ställt 2-3 gånger förr.

[aslhan]
0

12 snälla vem tvingar dig att läsa stackas dig

ElinaPersson
5

#13 Alla vi som hänger här på forumet är ju här för att hjälpa, lära och diskutera. De som startar trådar vill ju självklart få respons på sitt inlägg, men riskerar istället att  hamna på sida 2 (och därmed missas och får putta sitt egna inlägg) för att en person skriver 10 trådar med 10 olika frågor, istället för att samla ihop alla 10 frågorna i 1 tråd. Förstår du möjligtvis vad jag menar då? och att det kanske inte är ett så dumt förslag att efterfölja? 🙂

[aslhan]
0

14 det köpper jag men då får man väl letta litte

[aslhan]
0

14 så jag får ej hänga svara på saker 14 det du menar man kan letta litte

ElinaPersson
5

#15 Vet inte om du har missat denna sida http://katter.ifokus.se/search, där du nämligen kan söka på katter.ifokus/hela iFokus/internet. Räcker med att du skriver nyckelord som "torrfoder" eller "aktivering" så dyker en ny sida upp med länkar till alla de trådar som innehåller det du sökt på. 

Detta får jag fram när jag söker på ordet torrfoder: https://www.google.se/search?hl=sv&q=torrfoder%20site:katter.ifokus.se&gws_rd=ssl 

#16 Absolut! Men du behöver inte skriva alla dina frågor i separata trådar, utan kan begränsa det till alla frågor i ett och samma inlägg.

[aslhan]
0

17 då gör vi så debbat avslutad

[trh]
12

Kan bara instämma med #6. På annan iFokus sajt anger sig även denna person för att vara Leg psykolog?? Under namnet Trazy var han/hon visst jurist………………………

[aslhan]
0

om ni skall mobba mig lämna jag igen jag fått någ av på hopp

[aslhan]
0

19 håll er till ämnet

ElinaPersson
7

#20 Ingen som har mobbat dig. Men du har ett väldigt skumt beteende för dig och avslutar diskussioner för att du inte har något bra svar på tal. Du blir heller inte trovärdig i saker du skriver när du i ena stund är jurist och på andra sidor är legitimerad psykolog?

[aslhan]
0
[aslhan]
0

ja du jag har flera jobb er det förbjudet jag går en utbilding till pericing men vad jag jobbar med eller vad jag är är min sak

[aslhan]
5

20 jag lämnar forumet friviligt nu

[trh]
9

Det är inte mobbing, det är ett konstaterande. Det är tråkigt med internettroll som utger sig för att vara ditten och datten och ger människor som inte vet bättre "råd" i privata pm. Tänk om jag låtsas vara läkare och ger "råd" om diverse sjukdomar etc. Kan vara rent skadligt och farligt och framförallt är det oärligt. skapar du ert nytt konto hoppas jag du gör det som du och inte förstör ett relativt bra forum.

Uppkatten
6

Psykolog är en skyddad yrkestitel. Det innebär att titeln enbart får användas av den som har legitimation. Det är straffbart att använda sig av en titel som man inte har legitimation för.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.