Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 775 ggr
[Torpedtass]
0

Toa-lätt, testat det?

Någon som testat toa-lätt till katter? Hur är uppsugningsförmågan? Medveten om att de inte smular sönder som peewee gör men känns lite som att toa-lätt blir gegga när katten kissar på det eller?

Hur ofta krävs byte av hela lådan om man använder toa-lätt?

Vi har en katt.

Anna
0

Vi använder toa-lätt och det funkar bra. Våra två katter går både inne och ute, och vi byter hela lådan (+ skurar den) en gång i veckan, men plockar naturligtvis upp ur den så fort de varit där under dagen.

Det blir inte geggigt eller blött alls - "bitarna" förblir fasta :) Däremot får de en mörkare färg, så  man ser var katten kissat.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

densomundrar
0

När jag hade det till mina katter tyckte jag att det fungerade bra, hade det även som underlag i gnagarburarna

[Torpedtass]
0

Hur är det med lukten? Läst andra trådar på iFokus där det nämnts att kisset runnit ner i botten och det då börjar stinka kattpiss i hela hemmet.

Sugen på att prova ströt nämligen då peewee jämnt är slut och toa-lätt är dessutom billigare och lokalproducerat.

Anna
0

Om de använt lådan mycket kan det börja lukta lite när det närmar sig byte, men aldrig annars. Och då menar jag lukta som i att man känner lukten när man är nära lådan, aldrig i övriga rum eller liknande. Då har vi två katter som delar på en låda. 

Har aldrig upplevt att det runnit ner till botten alls - det är ju såklart viktigt att ha ett rejält lager strö i lådan. :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[HundochKatt]
1

#3 Om du vill köra på Peewee så köp på Granngården värmepellets. Det är precis samma sak och mycket billigare.

[Torpedtass]
0

#5 Är det? Har hört värmepelletsen inte smulat utan är hårdare?

[Torpedtass]
0

#4 Rejält lager har jag oavsett strö, det är en regel hos oss. ;)

[HundochKatt]
1

Jodå det smular. Och ännu bättre än Peeween. Har testat, och det suger upp fortare vätskan än vad Peeween gör. Men det skiljer sig lite, lite grann på vilken sort man köpt. Jag har 6 mm värmepellets, något mindre än Peeween. Nu kör jag med en låda sand och en låda med pelletsen, då jag håller på att fasa över till pelletsen.  48 kr för en säck på 16  kg tror jag att jag gav.

[Torpedtass]
1

#8 men perfekt då blir det helt klart det och inte Toa-lätt. Skickar gubben till Granngården på studs, tack så mycket. 👍🙂

[HundochKatt]
0

Det var så lite så. :)