köppa spanmåls fritt foder via nätet föskott betal
vet ni nåy ställe altså ej konto kort utan förskotsbetaling ej fakura tacksam svar
Hur hade du då tänkt betala? Direktbetalning menar du? Det har alla sidor man kan beställa mat ifrån: Petsonline, zoo.se, zooplus.dk bland annat
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
1 förskott att man betla i förväg
#2 Jag vet vad förskott är. Inte sagt att jag inte vet det men din text är förvirrande så vet inte 100% vad det är du är ute efter därför frågade jag om det är direktbetalning du menar
Har noll koll på vilka man man förskottsbetala hos via annat sätt än kort. Men det är ju bara för dig att lägga en beställning och se i kassan vilka alternativ som finns. Passar det inte dig så är det ju bara att makulera din beställning.
2 man betlar in till de i föskott på deras konto sedan fpr man varan.
4 jag försökt det hos de flesta och ingen har detta altenativ därför frågade jag er
#5 Nu skrev du till dig själv 😉 Jag vet som sagt vad förskottsbetalningar är och vad direktbetalning är, inte sagt att jag inte vet det 😛
Som sagt har alla onlinebutiker det på djurmat, inte sett en enda som inte har det och har gett exempel också på vilka som har det
Häromi hade så förr, men vet inte om de har det kvar.
Häromi skickar sin betalning via Klarna.Man får en e post faktura som man kan betala in innan man får varorna om man så vill annars är den på 10 dagar.
Stolt ägare till tre La permer
jag får tyvär ingen kredit på grund av en skuld

Om du betalar via internetbank så brukar det fungera att förskottsbetala/direktbetala hos de flesta företagen.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
tack 10
Tor faktiskt det är säkrast att skaffa isa eller annat betalkort men utan kredit för förskottsbetalar du och företaget är oseriöst eller går i konkurs tror jag inte man får se sina pengar igen..
tror de flesta företag ar direktbetalning tex animail, supercat.se osv
vad är isa
#13 en bokstav försvann..det skulle stå visa
okej ja då vet jag det har jag
Man kan prenumerera på säckar billigt hos PetsOnline. Både foder och strö.
Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning.
#16 Ja, men på premuration hos Petsonline finns betalalternativen faktura och kort. (Det var iaf det svaret jag fick när jag frågade de för ett par månader sedan.)
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
Fakturan kommer med i paketet som ställs utanför dörren. Det funkar även för dem med betalningsanmärkningar. Dessutom är första säcken gratis.
Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning.
Ville bara informera iom att TS ställde frågan om direktbetalning..
Den kattmaten jag inte köper i mataffären beställer jag själv via premuration hos PetsOnline och är väldigt nöjd med de..
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
Direktbetalning via internetbank funkar på alla ställen jag beställt från. Och det är skulle jag säga nästintill alla.
zooplus.se är relativt billiga och bra. Direktbetalning via internetbank.
#17 Men kort är ju = direktbetalning?
Zooplus.dk brukar i regel ha ytterligare bättre pris än .se 😉
#22 När jag handlar på nätet och väljer direktbetalning så kommer jag till min internetbank och inte till någon sida för kortbetalning…
Väljer jag däremot kortbetalning kommer jag inte till min internetbank.
Det gör att iaf jag betraktar de som två olika betalsätt.
#23 Nja båda är ju direktbetalningssätt 🙂 Ena är bara att man inte behöver sitt kort för att betala medan man behöver det på det andra sättet🙂
#24 TS frågade efter EJ konto kort..
Jag skrev info utifrån det, men nu drar jag mig ur den här tråden. Säger bara att jag vet hur irriterande det är när folk utgår från att alla vill/kan handla med kontokort över internet..
#25 Mjo men har man ett konto borde man ha ett kort? för att kunna ta ut pengar eller handla?
Men petsonline har direktbetalning mot bank t.ex. Det har zooplus.dk med 🙂
#26 Ja Petsonline har direktbetalning mot bank - men inte för premurationer på foder/sand. Fråga de själv om du inte tror på mig 😉
Jag håller inte med om att det är självklart att man har Visa/Mastercard med betalfunktion över internet bara för att man har ett bankkonto. Känner många (inkl mig själv) som inte kan och/eller vill betala med bankkort på internet..
#27 Jag har inte sagt något in premunationer heller xD Och var inte det TS frågade efter heller 😉
Inte sagt heller att det är en självklarhet, läs om läs rätt vad jag skrivit 😛