Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1257 ggr
[Linneamattiasson95]
1

vad ger ni era katter för torrfoder?

hej 

jag söker efter ett foder som är bra för kattungar som är 12 veckor, det måste finnas i stor förpackningar. vet någon nått bra?

Fridaaaa
3

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Linneamattiasson95]
0

även tips om vilken blötmat som är bäst :)

[Linneamattiasson95]
0

tack för tipsen:)

Fridaaaa
1

Bozita & mjaus blötmat är bra blötmat. Mjaus finns ju i matbutikerna.
(måste inte vara för kattunge, går bra med vilken sort som helst, men kör inte på de med fisk/skaldjur annat än sällan)

[Linneamattiasson95]
0

hur ser ni på detta med att torrfoder skulle vara sämre och blötmat mycket bättre? 

fungerar det om jag hittar ett foder med bra kötthalt och ger blötmat också? eller hur gör ni?:)

Fridaaaa
2

#5 De jag rekommenderat är spannmålsfria och hög katthalt.
Finns bra & dåliga torrfoder man kan välja om man vill ge både och eller om man vill bara ge en, jag brukar ge både och.

MissLindiz
0

Orijen är torrfodrets royls rolls.. Finns i 18 kilo

fredricakarlsson
0

Jag har TOTW torrfoder till mina katter men de äter mest Bozitas våtmat :)

fredricakarlsson
0

Jag har TOTW torrfoder till mina katter men de äter mest Bozitas våtmat :)

Wony
0

Just nu ger jag Porta 21 sensible, förut har jag gett Taste Of The Wild, samt Carnia Lynx. Att vi ger Porta 21 nu, beror till stor del på att det är väldigt billigt att beställa hem från zooplus.se… Och dessutom bra foder.

Meduza_
0

Jag ger min 14 veckors Orijen cat & kitten + Mjau blötmat, super! :)

[cicoccabim]
1

#6 mat med bra katthalt (vet att det är skrivfel, men det var så klockrent !!) 😂

Håller med om hög kötthalt och så lite spannmål/övriga kolhydrater som möjligt. Ger du blötmat får katten i sig det vatten det behöver, och så slipper du många onödiga tillsatser som finns i sämre torrfoder. Det finns många bra blötfoder, så titta runt och pröva några olika. Det är bra att lära katterna att äta olika märken- så minskar risken att de blir onödigt kräsna med vad som de anser går att äta.

Fridaaaa
0

#12 Haha såg jag inte nu förrän du sa det haha Aja bjuder på det, stavfelsnisse som varit farten haha.

Jonniis
0

Vi ger blötmat till våran kille, annars får han njurproblem, det är så att han är dålig på att dricka så torrfoder är inte alls hälsosamt för honom, även om vi har en "dricksfontän." :)

polgara
0

Mina katter, en kastrerad hane på 5 år, en kastrerad hona på 2 år o 2 kattungar på ca 14v får nu Applaws torrfoder (skålen är alltid full) samt Mjau blötmat morgon o kväll. Sen har jag en mammakatt hemma med 3 ungar, hon äter just nu Royal Canin mother & babycat torrfoder (fri tillgång)+ Mjau burkmat 2ggr per dag, men ska få gå över till Applaws oxå då det blir lättare o ge alla samma.

strasstass
0

Mina får Applaws och de får ingen blötmat alls för de blir dåliga i magen av det.

Sarah-S
0

Vi ger blötmat 3-5ggr/dag och sen finns Orijen Cat&Kitten torrfoder framme om någon vill knapra, men de väljer hellre blötmat

Blötmat är en salig blandning: Mjau tetra, Kitekat portionspåsar, Sheba, Pussi, ICA portionspåsar mm mm

I'm only responsible for what I say, not for what you understand