Håll katten inne om du är djurvän
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Ja, jag håller verkligen med om det där. Jag har en innekatt. Men om man bor på ett bra ställe och har uppsikt över katten, så går det bra..
O jag som är sån att skulle jag bo rätt ute på landet så skulle jag ha rastgård till mina. Så rädd att ngt ska hända samt de kan bli påkörda även på landet, de kan försvinna fast man bor på landet.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Ja usch det finns så mycket hemska människor där ute. Och mycket farligt. Jag är alldeles för rädd om mina katter för att ha dom som utekatter. =) Men dom som väljer att ha katter som utekatter ska man ju inte heller se ned på. Bara dom är kastrerade och att man håller lite koll!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Innan jag går till skolan, tar jag på ett halsband med telefon nummer, om hon skulle råka springa ut. (vi bor i lägenhet i ett trapphus, hon är innekatt, men det är bra att ha) Nån fler som har halsband på sina innekatter?

Jag håller helt med. Har ett något snällare, men knappast roligt, exempel jag också, min sambos mammas Pjatt blev för många år sedan indränkt i såpa av elaka ungar. Han klarade sig utan men eftersom andra barn sa till henne så hon kunde ta hand om honom genast.
Därför har jag ständigt dåligt samvete och oroar mig när Kisse är ute, och jag har bestämt att en rastgård ska byggas. De andra katterna får inte gå ut lösa, men med Kisse funkar varken koppel eller att hålla honom inne hela tiden. Som tur är håller han sig mest i vår trädgård, och han är väldigt skygg utomhus, så jag hoppas att det räcker så länge.

#4 Jag hade det på Lillan förut fast hon bara är inne, eller går ut i koppel. Nu har hon inte haft det på ett tag eftersom det skavde pälsen. Så jag behöver köpa halsband till henne, Pluto och Grizzly isåfall, har inte riktigt bestämt mig för det.

Sassa har halsband fast hon är inne. Hon har dock smitit ut ett par gånger, det går fort som attan!!
Men hon kommer snabbt in igen, max 30 min har hon varit borta. Hon har en pingla i oxå så vi hör henne…j--a smygare…hihi. Vi har koppel till henne med.
#7 Ja, vi har också koppel till våran (min) katt.. :) Så att hon får gå ut ibland. Det som är tur här är att det är ett trapphus, så hon inte springer rakt ut till "den farliga världen" ;) Hon sprang ut en gång, men det var lätt att få tag på henne.

Det är lite krångligt ibland vid altandörren, det får jag medge. :) Men hittills har vi klarat oss utan några rymlingar. Det är oftast Lillan som kommer smygande och försöker slinka förbi…
Det beror alldesles på var man bor tycker jag. Min gamla katt Fritz var ute på landet på helger och somrar och innekatt i stan. Det funkade alldeles utmärkt.
Mina nuvarande katter är uppväxta i lägenhet med balkong och de sista 1 ½ åren bor vi i ett atriumradhus med inhägnad trädgård på ca. 100 kvadrat. De får inte springa ute lösa. Vi har en bestämmelse i området att katter ska hållas i trädgårdarna men det är väl bara vi som har våra inne.
Jag är rädd om mina katter och det finns trafik i närheten och en massa människor som inte gillar katter så för mig är det självklart att jag har uppsikt över dem jämt.
/Maria

Bor man utanför tätort finns kanske möjligheten att ha utekatt enligt den allmänna definitionen. Sådant som vad det finns för vilda djur i området, landsvägar och annat måste beaktas, men man slipper förhoppningsvis den mänskliga faktorn… I tätort tycker jag det är så onödigt både för kattens, min egen och grannarnas skull.
Helst skulle jag hägna in hela trädgården på något sätt, men jag tror inte hyresvärden går med på det. En inhägnad uteplats ska vi däremot nog kunna fixa till så de inte har något att klaga över. Kanske hittar vi något med bättre utemöjligheter för katterna så småningom, det får väl tiden visa.