HJÄLP, MIN KATT MÅR INTE BRA !!
Min katt lillan har varit borta ca 1 vecka, men nu kommit hem
Men det är något som inte stämmer
hon verkar inte ha ont, när man klämmer och känner på henne men hon vägrar röra på sig
hon är utekatt men får nu va inne
HoN går o äter, och går på toa, men annars ligger hon bara på golvet och inte gör något, vrider sig lite ibland
Har ni någon anning om vad det kan vara?
hon är cirka 3 år!
Ta henne till en veterinär och få henne undersökt. Det kan vara något hon ätit eller blivit utsatt för som hon behöver hjälp att bli bra från
Hoppas att det inte är något allvarligt och att hon blir bra snart.
Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺
Kontaktat veterinär? Är det akut ringar man veterinär i förstahand (din rubrik är skriven som att det är akut)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
ring veterinär för rådgivning
Mamma ringer veterinären imorgon och bokar tid så snarast det går!
Men har ni några funderingar på vad det kan vara+
i samhället vi bor i har 2 katter misshandlats senaste veckorna så är lite rädd att dem försökt gett sig på våran katt okså ;(
Jag tycker att ni bör ringa veterinär redan i kväll för rådgivning. Man kan alltid ringa till Agrias telefonveterinär som kan hjälpa till att bedöma hur akut läget är, det kostar kring 60:- vill jag minnas. Låter oroväckande om katten bara vill ligga på golvet och om katter dessutom har misshandlats i närområdet. Då skulle nog jag vilja åka in akut för att kolla upp katten, dock har jag inte sett eran katt varför det naturligtvis är svårbedömt.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Agrias telefonveterinär har jag dålig erfarenhet av tyvärr. Men jag gav inte så mycket?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Agrias veterinärer skiljer sig såklart åt, har både bra och dåliga erfarenheter. 60:-/ samtal kostade det i våras iallafall. Men är du så orolig så tycker jag du ska åka in med katten.
Varit inne hos veterinären och dem har rönkat henne
inga skador eller så, men hon äter medicin en månad framåt så får vi hoppas att hon blir frisk!
tack för all hjälp :D