Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 877 ggr
[Linneamattiasson95]
1

finns de någon som enbart ger sin katt blötmat?

har läst mig till att blötmat är bättre än torrfoder, började läsa på  torrfoder och de är ju mest grönsaker och ris och potatis! känns som blötmat faktiskt är bättre både för ens plånbok och för katten. 

finns de någon som enbart ger blötmat? och vilken sort?

Wony
0

Jag har gett enbart blötmat, under en period, men ger nu Porta 21 och blötmat kombinerat, då jag och sambon har väldigt olika scheman.

När vi gav bara blötmat så gav vi Mjau på tetra, samt ICA's portionspåsar, plus en och annan Whiskas. Även Bozita då och då.

Linika
0

Jag utfodrade med mestadels Bozita tetra under en period då jag samlade mod till mig att börja med BARF. Det gick utmärkt :) Mjau tetra samt Pussi på burk slank med ner när jag inte hade möjlighet/ork att ta mig till en djurbutik.

Scorpio97
0

Vi ger enbart Mjau blötmat.

//Jessie

MonicaLagerquist
0

Jag ger Blötmat och BARF.Torrfoder var det många år sen jag slutade att ge.

Stolt ägare till tre La permer

cattisa
1

Min katt får nästan bara blötmat. Hon får Mjau tetror och ICA portionspåsar + en rå kycklingvinge några gånger per vecka. Hon får lite Orijen torrfoder, men bara som godis, inte som mat i matskålen.

Jag tror också att antingen blötfoder eller BARF är det bästa om katterna äter det och tål det, och om det fungerar praktiskt för husse och matte i vardagen.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

kigon
0

Min katt fick Mjau blötmat innan jag fasade över henne på barf, just nu får inneboende kattungar här hemma Mac's och Catz Finefood blötmat, ska fösa in råa kycklingvingar en gång i veckan dock 🙂

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.