Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 1430 ggr
Fridaaaa
0

Bozita & mjaus mjukmat

Vart kan man beställa/köpa i större mängd? Blir ju billigare i mängden.
Tänkte, billigaste stället ni hittat? 🙂

Och där man kan variera smakerna.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pernillaoscarsson
0

Lantmännen har flak med större burkar. Minns inte pris men någonting på 200kr. Mjauburkar alltså.

Fridaaaa
0

#1 Granngården menar du? Kollat den sidan men vet inte om det går att variera smakerna om man åker dit och köper ett flak :/
224 kostar Bozita där och 252 för mjau.

Evelina!
0

Köper mina flak från Zoozoo.se, tycker de är jättebra.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Fridaaaa
0

#3 Kan man variera smakerna då?

Evelina!
0

#4 Nepp!

Fridaaaa
0

#5 Åh vad tråkigt. Typ alla har det så 😕 Men vill inte ha samma smak hela tiden till dem 😕

Evelina!
1

#6 Nej, det är sant, men de håller ju länge, så man kan ju köpa flera olika flak när man ändå beställer, om man har råd att lägga en klumpsumma vill säga.

pernillaoscarsson
1

Vi ha lantmännen som butik här och där brukar det stå öppna flak så jag antar att man kan variera där. Det står ju inget speciellt om det. Där finns ett pris för ett helt flak men ingenting om smakerna.

Fridaaaa
0

#7 Ja tyvärr har jag inte råd att köpa 3-4 flak samtidigt 😕

#8 Vi har inte granngården/lantmännen i stan men har mailat dem och frågat. Samma kring bozita (för de finns i tetra där) 🙂

pernillaoscarsson
0

http://www.zootema.se/Bozita/Kattmat/ Kan inte priserna på bozita men kanske här kan finnas någonting? Dock inga flak med olika smaker.

Fridaaaa
0

#10 Nej då går det dessvärre bort 😕 Vill kunna välja olika smaker, men verkar inte lätt att hitta om man inte tar styckpris och då lönar det inte sig med flak😕

Inväntar just nu svar från Granngården, kommer säkert imorgon.

jollycox
0

När jag gav blötmat så köpte jag ofta flak med stora burkar på granngården. Iallafall på granngården jag köpte så kunde man blanda sorter. Så det borde gå på alla granngården.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Fridaaaa
0

#12 Vill allra helst ha tetra i första hand 🙂 
Ja borde gå på alla ställen,se om granngården svarar mig idag (skickade mail igår till dem)

Bizi
0

Man får blanda smakerna på granngården om du åker till butik (dock inte via hemsidan tror jag).

Fridaaaa
0

#14 Ok, hmm får se när jag ska mot granngården näst (har inte i stan) 🙂

pernillaoscarsson
0

Har du hittat något ställe där du kan blanda sorterna? Hittade detta på zooplus nu, dock förstår jag inte var man beställer dem då de inte verkar finnas med i listan? Men kanske värt att kolla upp.

"De blandade ekonomipacken innehåller:

• Blandpack I i sås: Kyckling & kalkon + Lax
  • Blandpack II i gelé : Kycklinglever + Lax & musslor
  • Blandpack III i gelé: Kyckling + Nötfärs
  • Blandpack IV i sås: Kanin + Nötkött"

http://www.zooplus.se/shop/katt/kattmat_vatfoder/bozita/bozita_ekonomipack/386829

Fridaaaa
0

#16 Nej inte hittat tyvärr. Man måste beställa hela "pack" av samma sort för att få rabatterna tyvärr 😕 Så fick beställa bara 2 smaker på zoo.se

Nej hittar inte heller det, synd att det är bara 2 av 4 ekonomipack jag hade kunnat beställa (fisk ska man ju ge sällan till katterna). Men hittar inte heller vart man kan beställa ekonomipacken 😕 Får maila dem och se vad de säger, hoppas de svarar på svenska xD

ElinaPersson
0

Här hittade jag iaf, men de är bara 12 x 370 g…
http://www.zooplus.se/shop/katt/kattmat_vatfoder/bozita/enpack/444252

Vill tillägga att när jag själv handlade Mjau burkmat ( 12 x 980 g burkar *252kr*) på Granngården så kunde man blanda smakerna helt fritt :) Är det någon smak som fattas i sortimentet så är det bara be dom att beställa vid nästa leverans… 😉

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Fridaaaa
0

#18 Har som sagt inte granngården i stan och har kollat på Lantmanna  men finns inte så många smaker (eftersom fisk är uteslutet) samt att tetra passar bättre för går inte åt så mycket mjukmat på 2 katter när de får torrfoder med.

Japp sett det, kollat zooplus men tack ändå.

Beställde 2 smaker på zoo.se men för att få rabatten behövde man ha 16 st av samma smak 😕 Så blev bara två smaker. Lite dumt när vissa av de andra smakerna kostar lika mycket hmm.

fredricakarlsson
0

Jag köper bozita på arken zoo. 16 för 169 eller 179 har jag för mig. Och där kan du blanda hur som :)

fredricakarlsson
0

Jag köper bozita på arken zoo. 16 för 169 eller 179 har jag för mig. Och där kan du blanda hur som :)

Fridaaaa
0

#20 Har inte Arken zoo här tyvärr. 

#16 Fått svar från zooplus kring det och det är enbart säsongsrelaterat så går inte att köpa så när som tyvärr

pernillaoscarsson
0

Hm.. konstigt. När är det säsong då?

Fridaaaa
0

#23 Det sa dem inte, och de sa inte vilka kombinationer som var vilka säsonger (ska ju inte ha med fisk). "vill be dig att ha förståelse för detta" skrev dem just att det var säsongsrelaterat. Och man kunde inte göra egna såna kombinationer heller av någon anledning, tråkigt nog

[Linneamattiasson95]
0

hur länge håller mjukmat sig?:)