Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 701 ggr
[Murvel]
0

Kattpensionat som ger medicin?

Jag måste antagligen lämna mina katter på pensionat över jul och nyår. Min ena katt är skygg och den andra behöver medicineras (genom kortisontablett i munnen några gånger i veckan) - så jag tycker egentligen inte alls om tanken.

Men det verkar vara det enda alternativet nu. Så, var kan jag hitta ett pensionat i Skåne där jag vågar lita på att personalen faktiskt ger min katt sin medicin vid behov och inte bara struntar i det? Det handlar inte om liv och död men det handlar om hans välmående, han får skov i ansiktet om han inte medicineras då och då.

sagan
1

Du har ju aldrig någon garanti på att pensionat kommer att sköta om medicinering än mindre om katten i fråga inte är lätt att medicinera. 
Ring runt och fråga, sen ser du till att hitta ett lätt sätt att ge kissen medicin. Kortisontabletter går att slamma upp i lite vatten och kan på så sätt ges i något katten tycker är gott eller i maten. Men då bör man ge bara lite så man ser att den äter upp den maten som tabletten är ner blandad i. 

Hoppas att du hittar nån som kan ta hand om dina kissar medans du är borta på ett bra sätt.