Katter iFokus

Katter

Etiketter: tillbehörutrustning
Läst 827 ggr
Caifig
8

Äntligen är inhägnaden klar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pappa, svåger och jag har slitit i två veckor, men nu äntligen är den färdig! 😂 (Jobbar heltid samt rotationsschema, därav 2 veckor!) Ser för jäkligt ut runt om, men städpatrullen har inte varit där än ;)

Caifig
8

Andra sidan

Caifig
10

Herrarna inspekterar

SuperLimm
1

Så härligt för katterna! :)

Mvh Linn

[Annamaja27]
0

Fint! 🙂

Lite svårt att se men det är väl nät som tak också? Annars lär de väl lätt kunna klättra ut?

Saffran0Spice
0

Jätte tjusigt!
men undrar som #4 om taket, ett skutt och de kommer ut ser det ut som iallafall..

Caifig
0

Eftersom det är en hyresrätt får jag inte bygga in och inte heller sätta nättak. Caius varken hoppar eller klättrar men Figaro har redan testat att hänga och klättra i nätet men han kom ingenstans då nätet är rätt mjukt.

Saffran0Spice
0

#6 ok, hoppas det fungerar då ^^

Caifig
0

Ja, varför skulle det inte funka? :) Fungerade kompostnät så fungerar även detta!

Saffran0Spice
0

#8 Absolut, det enda jag tänkte var att de kanske kunde koppa upp på ''räcket'' runt inhägnaden och hoppa ner, men då behöver de ju troligen hoppa från något för att komma upp dit =)

Caifig
0

Absolut :) Caius lyckades endast rymma innan jag grävde ner nätet i marken då han är en sån som försöker gräva sig ut istället för att hoppa. Figaro min lille klätterapa försöker med allt, men verkar inte bry sig speciellt mycket just nu! Har över 15 m nät kvar ändå, så går alltid att häfta fast mer nät runt om längst upp 😂

Saffran0Spice
0

#10 hehe då så ^^
Du kunde ju bygga inåt-sluttande nät runt om i värsta fall - blir inte ett tak då det är hål i mitten 😃