Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 940 ggr
IaMiaMaria
0

Katten kissar i hallen

Jag har en vuxen katt sen tidigare som är 3 år gammal, jag har nu skaffat en kattunge och de verkar gå fint ihop, de leker och sover tillsammans. Men nu har jag upptäckt att det vuxna katten har börjat kissa i hallen. Jag har två kattlådor.

Vad kan det bero på och vad ska jag göra?

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

annzoo
1

Är du säker på att de är den vuxna katten? är den katten kastrerad?
Du har2 kattlådor, vilken typ av sand? Med eller utan tak. Hur ofta rensas lådorna.

Testa att sätta fram en till låda med finkornig sand.

IaMiaMaria
0

Min vuxna katt är kastrerad och jag är ganska så säker på att det är hon som kissar i hallen, men kan ju så klart inte va 100%

Min ena kattlåda va med huv o jag har nu tagit bort den, och det har under hela gårdagen inte hänt någon olycka i hallen, så jag hoppas att det var den som var orsaken, att hon började tycka att det var för trångt där.

//Maria

[mustang1974]
0

kanske annan sand? Rensa lådan varje dag.

ja katter vill har uterume när de gör behoven

ccrh
0

Min katt på 1 år började kissa inne. Jag rensar ofta i lådorna så de va inget problem. Jag läste att katter inte vill gå på toa nära matplatsen, så där jag märkte att hon kissade ställde jag en skål med mat. (funkade att ha framme mat utan att hon åt jättemycket) detta beteende försvann så de är kanske värt att testa iaf. :)

ccrh
0

Min katt började kissa inne när jag hade skaffat en till katt*

IaMiaMaria
1

Efter att jag tog bort huven så har det inte kissats något mer i hallen, så det borde vara det som var felet.

//Maria