Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 970 ggr
Niiinah92
2

Kattungar i familjen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Familjens 16 åriga stödhemsmisse fick tre småttingar inatt, de är så fina! Mammakatt är lite avvaktande men tålmodig med oss så vi låter henne och ungarna vara nu i början. Vi tror dock det kan vara två hanar och en hona, två bruntabby  (ev. en tabby och en tigré) och en blåsköldpadda, uppdatering om det kommer 🙂

[Bananpudding]
1

Stackars katt.

Wellcraft
0

#1 ?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[moapetrova]
0

Är det vanligt att en katt får ungar som 16åring?

[Forest]
3

3 katter är fertila länge, men i regel får dom liten kull.

Vad fint av er att ställa upp som stödhem jag hoppas att hon snart finner er som snälla och vill mysa med er :)  Hur ser planerna ut för mamma och bäbisarna sen? Lycka till med lilla familjen. 😃

Kattmamman45
0

Bra gjort att vara stödhem till en katt och fina kattungar.

Men jag tvivlar på att kattan är 16 år. När jag var barn, det var länge sedan, så lät man kattor få kull på kull helt okontrollerat. Fråga mig inte vad man gjorde med de små! Vi hade en katta som när fick allt färre kullar per år och allt färre ungar per kull när blev över 10 år. När hon var 13 år fick hon en kull och då var det bara en liten missebebis. Sedan blev det inga fler kattungar.

En granne lät en katta som kom från en annan granne flytta in. Kattan var då så där 13 år och dräktig. Det blev bara en kattunge.

Så en kull med tre ungar vid 16 års ålder tvivlar jag på.

Niiinah92
4

#4 kattungarna kommer adopteras ut via kks, eventuellt adopterar jag en själv, mamman kommer stanna hos mina föräldrar (som är stödhemmet) som stödkatt livet ut. Hon är en spinnrock som hemskt gärna vill gosa men vågar inte riktigt hundraprocentigt, hon har bara varit hos mina föräldrar lite mer än en och en halv vecka så hon är inte helt hemma än, nu efter att ungarna kom kan hon gå från att spinna och vilja bli klappad till att varnade hugga en i handen så vi håller lite avstånd och låter henne sköta bebisarna i lugn och ro.

#5 Jodå hon är 16 år, förra ägaren hade haft henne sedan hon var kattunge men åkte in akut på boende och då fick kks söka akuta nya hem till hens missar. Hon hade redan haft en kull i år på 2 ungar, hur många kullar hon haft innan dess vet jag inte. Detta är dock såklart allra sista kullen för hos oss blir det inte fler!

[Forest]
1

6 låter kanon att hon får stanna livet ut hos dina föräldrar ❤️ Jag hoppas allt går bra och att hon blir kastrerad :) Bjud gärna på fler bilder så vi får se dom små växa och hur lilla mamma kissen ser ut med, sötta små liv. Själv har jag 3 busar här på 11 veckor och mamma katt på gissningsvis från mig 1.5 år då hon leker mycket och är så nätt. (stödhemskatt som fick ungar)

Kattmamman45
0

Alltid roligt att läsa solskenshistorier om katter som behöver nytt hem.

Niiinah92
4

Här är mammakatt, Lillan.

jnielsen
1

Åh vad fint attse att hon har fått hem! Kul att kunna följa det lite! Jag har sett nödrop för denna katt på FB

Niiinah92
2

Jag bildbombar lite överallt hihi de är ju så fina hela familjen. Här är bild på lill-tösen, hon föddes med ena ögat öppet och nu har även andra med öppnats. Vad jag har förstått har hon feberpäls? och inte är en padda, my bad, sorry 🙂

Niiinah92
3

ena broderna

Niiinah92
2

bror nr2

[Emma--]
1

Fint av dig att ta hand om kattfamiljen 🙂

Niiinah92
2

#14 det var min mamma som tog in dem, jag bara lade upp förslaget och pekade henne i rätt riktning 😉

Hela familjen ❤️

[Emma--]
0

#15 Haha missade den detaljen 😃 Fint av er säger jag då!

Kattmamman45
2

En hälsning från mig till TS:s mamma som inte motarbetade sin dotter när hon ville göra en hemlösing gott. Fina missekatter hela familjen. Fast jag tvivlar fortfarande på att mamma katt är 16 år.

Niiinah92
1

Lill-tösen har vi fått börja stödmata nu, håll tummar och tassar

Niiinah92
2

Hon har nu gått upp från 62 g till 69 g från igår morse 😃

Niiinah92
0

Lill-tösen dog vid lunchtid idag, ena stunden var hon pigg och glad, i andra stunden blev hon gnällig och plötsligt fanns hon inte längre hos oss 😭

Myrrami
0

Men fy va hemskt. 💔

Mår de andra bra?

Niiinah92
1

Ja de andra två frodas som prinsar

[Forest]
0

åh vilka små pluttisar :) Hoppas dom alla ökar bra i vikt, ge mamma kissen fet mat som kattungemat :)

Niiinah92
2

Deeks och Dexter