Katten kissar i sängen - under lek
Min katt har sedan en tid tillbaka kissat i sängen. Efter ungefär en veckas kissande stängde jag sovrumsdörren. Jag har nu insett att han kissar i gästsängen och i duschen. Antagligen som protest mot att han inte får vara i sovrummet längre. Vi tror också att vi vet varför han kissade i sängen första gången.
Det spelar tydligen inte heller någon roll att vi ställer maten i sängen - han kissar där ändå.
Grejen är den att han bara kissar utanför lådan medan han leker. Alltså: han leker intensivt, tar en paus och kissar i sängen, och leker intensivt igen. Det händer aldrig när han är lugn. Detsamma gäller hans jamande. Han står bara utanför min dörr och jamar när han är på lekhumör. Ändå leker jag med honom minst en timme om dagen. Och varje gång jag leker med honom så spinner han.
Är det någon som vet varför han spinner när vi leker? Men framför allt, är det någon som har någon som helst aning om varför han kissar i sängen när han leker?
En katt kan spinna när dom har ont också.. Hur många toalådor har ni till hands? vad har ni i toalådorna? är toalådorna med eller utan lock? vad är han vad med? Börja kika på såna saker också, då det kan ha stor inverkan på katten. Min ena katt började kissa i sängen när jag fick från 2 till 1 låda när jag flytta, placerade ut den 2a lådan igen och problemet var som bortblåst..
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Han har en låda. Har nyligen bytt sand från icas egna (nödlösning när han kom) till pussys. Förut delade han en låda med typ tio andra katter. Håller på att lösa det med att spreja med get off-sprej nu och det funkar.
Jag vet på ett ungefär vad jag kan göra för att få honom att sluta kissa i sängen. Så det är inte det jag vill ha svar på. Jag vill veta om någon vet varför han kissar just när han leker?