Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 2178 ggr
[varg74]
2

vad har era katter för yrken???

Hej jag har en arbetsledare hemma!!! En hona, även mussjägare och salmander dödare  en ödla.

Hanen kan man har till pratare dataingör ,finsmakare

VästkustFia
1

Har en  grannkatt som är trädgårdsmedhjälpare samt motorinspektör (bilen och gräsklipparen måste alltid kollas noga - när de inte är igång förstås).

kattöga
4

Min katt jobbar dubbla skift. På dagskiftet jobbar hon som kvalitetstestare av kuddar och filtar. På nattskiftet har hon ett traditionellt yrke som professionell musjägare.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[varg74]
1

kattöga dubbla skift det må jag säga inte dåligt

[varg74]
1

kattöga hur går testerna till vill vetta och kvalte tänkte köppa ny kudde o filt behöver råd kanske kan katen hjälpa mig😂

kattöga
6

#3. Eller hur!? Duktig kisse!😃

#4. Testerna är enkla och går lugnt till. Katten sover o latar sig på dom så mycket hon kan. Problemet är att dom kuddar + filtar som är bra, dom behåller hon. Resten får jag…. så jag vet inte om det är så smart )egentligen) att ta hjälp av katten om du tänkt köpa kudde och filt till dig själv.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
4

#1. En sån katt hade jag också förut. 😉

Honan som jobbar här nu är dessutom sprinterlöpare! När dammsugaren kommer fram springer hon snabbare än ljuset, dammsugaren hinner aldrig ikapp henne!

Meeow! 

[varg74]
1

katöga min hona med

kattöga
0

😃

Meeow! 

[Cookie Monster]
2

Mina är matkritiker, det är väldens bästa jobb om ni frågar dem😃

jnielsen
1

Min hane Pojken är förste provsmakare och honan Nina är förste inspekterare! Nya hittekatten Mammakatt har ännu inte tagit på sig någon atbetsuppgift förutom att passa sina egna ungar. När hon har introducerats i resten av vårt hem och med våra katter då tar hon säkert också på sig ett eget jobb.

ElinaPersson
2

Här i hemmet finns det 2 katter.

Den ena är provsmakare på allt, majs är en favoritgrej bland grönsakerna 🤔😃
Han ser även till så att matte inte behöver känna sig ensam, någonsin.. Försöker jag tyst hämta vatten i köket när han sover på soffan så tar det bara någon sekund innan han är bredvid mig.. 😃

Den andra är alfahanen, han ser till så att matte luktar familj igen när hon kliver innanför dörren. Skor ska kloas och så ska det strykas lite runt benen under tiden han gapar högljutt över att jag vart borta på tok för länge 😛
Sen ser han även till så att matte har den rätta ställningen i sängen genom att lägga sig i knävecken eller pressa sig ner emellan menen så att jag får ligga bresandes på rygg hela natten 😴

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

ScarletMajesty
1

Jag har en datortekniker här hemma! Har man problem med något program eller glömt någon funktion så kan han alltid hjälpa till! Däremot så är han alltid förtegen om hur man ställer tillbaka allt igen…

Tarotstollan
2

Mina två är mest pläd och dyntestare. Ibland är de mat testare.
Den äldste är däremot en hejare på att vara rökvarnare!
Om det pöser över inne i ugnen när jag lagar mat, börjar han jama direkt och går till ytterdörren. Han är riktigt rädd och jag måste skynda mig att öppna balkongdörren som jag som tur är har i köket! Han springer raka vägen ut på balkongen och vägrar gå in innan allt os är borta!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

jollycox
3

Min Nino är övervakare/spion/stalker eller nåt sånt(han har aldrig berättat 😉). Följer efter en vart man än går och gömmer sig bakom hörn så att man inte ska se honom när man går tillbaka.
Simba jobbar inte så mycket, tror jag. Kanske är han forskare i katters sovstilar och hur dom påverkar sömnen. 😂
Både Nino och Simba är provsmakare och ska man äta något är dom genast där och ska smaka.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Silvestris
1

Jag har en rörmokare. De andra är… inte intresserade av att jobba.😉

[varg74]
1

Min hanen jobbar som slags kämpe skall jaga bort alla inkräktare vidare jobba han som  rivare på mäniskor bitare. Pälsfarmare. Ja han mångsyslae

[varg74]
1

honan sovare proligare sängar mussjägare tvätare strykaree

De förtegna om vart alla pengar tar vägen☝️DE gör a med de men på vad

fossingen
2

Ena katten är rörmokare hon springer jämt i skåpet under diskon bakom alla rör, så hon jobbar nog för fulla rullar. När hon får tid över så sorterar hon saker i köksskåp också så allt är rätt. Den andra katten är filosofer, och funderar nog på allt kring universum och mer därtill.

Minka040
1

Jag har en som nog jobbar på postens paketutlämning (klagar mycket och ser ofta butter ut), en evig gymnasiestudent (liten, söt och underhållande men lite nervös), en telefonförsäljare (pratar hål i öronen på en om det är något hon verkligen vill) samt en fullfjädrad terrorist som vält, medvetet föst ner och tuggat sönder saker för tusentals kronor.  ❤️

Lusthan
3

Jag har en hane som jobbar som massör, det ska knådas och knådas. Han är också en väldigt duktig smygare trots att han är tjock. Vet dock inte om det går att använda till så mycket… Sen har jag en som är förste väskprovare och lådtestare. Allt måste tydligen fungera felfritt. Man måste också prova att tugga på påsar, gärna handtagen för att se om de håller. Av någon anledning så håller de sällan efter att hon har testat dem. Sen har jag en provsmakare, det är oftast människor som ska provsmakas. En liten försynt tugga sådär och gärna i fläsket vid armhålan vid ryggen och armen…

zingo30/8
1

Här hemma har vi en inspektör:))

Lusthan
0

Ja inspektörer har vi också! De inspekterar så vi i te har några troll i garderoberna. På kvällen när jag somnar så är det stängt men på mornarna så är det oftast öppet…

[TanatosNyx]
1

mina föräldrar har också en tvåskiftare! Dagtid är det soffbotteninspektör - hon ålar in under soffan på rygg, sätter upp klorna i botten och sen är det stora rallyt! Nattetid är hon allehanda smådjursjägare. Ibland extraknäcker hon som massör också (rätt ofta).

Lol V Stein
1

Det verkar vara någon slags alltiallo-tjänst hon har. Vi brukar referera till henne som hjälpkatt. De tre huvuddragen i tjänsten verkar vara övervakning (av oss, fåglar utanför balkongen, grannar i trapphuset, gäster), aktivt deltagande i alla hushållssysslor samt slutligen hudterapeut. Kitty anser nämligen att hennes matte är felinformerad, och inte klarar sin hygien på ett bra sätt. Jag envisas med att smörja in ansiktet med fuktcreme, vilket Kitty tycker är heltokigt, så vänligt nog så brukar hon byta ut fuktcremen mot kattsaliv med sin tunga. 

Om kylskåpet öppnas brukar hon dyka upp och erbjuda sina tjänster som kvalitetsprovare av mejeriprodukter, men vi brukar bara nyttja den tjänsten ibland.

Starfall
2

Min lille Gizmo jobbar som golvmatta, en som flyttar sig själv så den ligger ivägen för matte ! ;) har snubblat över honom ett antal gånger.. Han jobbar även som hårtvättare.

[varg74]
0

Frasse hanen jobbar som sovare,mjau provsmakare slagskämpe övervakare av fåglar o andra katter