Hjälp med foderval
Hejsan! Jag behöver tips på bra blötfoder med hög kötthalt till en kastrerad 12årig hankatt. Då han börjar bli till åren kan det eventuellt behövas mer vitaminer i då han på senare tid fått sämre päls och även börjat mjälla. Har testat både färskfoder/BARF men det är något han mest bara rynkar på näsan åt (den yngre katten äter färskfoder). Alla tips på bra blötfoder med hög halt och eventuella tillskott välkomnas! Kan tillägga att han börjat slicka mer på händer senaste tiden, kan det vara någon mineralbrist pga åldrandet?
Jag tycker Ziwi Peak ar det fodret som liknar farskfoder/barf i sammansattning och tycker aven det ar det basta blotmaten (vension & lamb) 🙂 Kostar skjortan dock!
Andra fodret jag tycker har valdigt bra innehall som efterliknar barf ar Nature's Peak 😃
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Mjau och Bozitas blötmat är bra (:
Om han äter torrfoder nu, men vägrar blötmat så kan du prova att krossa några torrfoderkulor över blötmaten. Även att mosa blötmaten (eventuellt med lite extra vatten) kan göra att katten äter det.
//Jessie
Torrfodret åt han väldigt dåligt av, därför vi bytte till färskfoder vilket han tveksamt åt till en början men ratar totalt nu. Det är blötfoder han helst äter och därför tänker jag låta honom äta det,, känns bäst så. :) Tack för förslagen!
Mina missar älskar båda två Bozitas blötmat! :)
Bozita eller Mjau är bra foder, både sett till kvalité och pris
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Min katt vägrade Mjau pate på burk, men åt mer än gärna av bitar i sås/gele på tetra, så ge inte upp helt om en variant inte går hem, bara att prova mer : D
Tack så mycket för alla förslag! Ska testa både Bozita och Mjau, det borde han tycka om. 😃
Bozita med extra kyckling är en stor favorit här hemma!