Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 5116 ggr
marabo995
0

Kattnamn för vit kattunge?

Behöver all hjälp jag kan få! Om några veckor kommer en helvit liten krabat få flytta in till mig men som det ser ut nu kommer stackaren vara namnlös när jag inte kommer på något bra..

Katten kommer komma från min pojkväns mamma, vilket betyder att jag kommer vara med under hela uppväxten och gärna vill ha ett namn så snabbt som möjligt. För tillfället verkar bebisen vara en hona - men man får ändå ge tips på pojknamn för säkerhets skull!

Är onormalt kräsen när det kommer till namn till mina djur så det här är inte en lätt uppgift. Har surfat runt i en evighet utan att ha hittat något som känts "rätt". Vill gärna ha något "vinterrelaterat" eller något som kan kopplas samman med den vita pälsen. Skulle även gärna ha ett "s-ljud" med någonstans i namnet, på ett eller flera ställen.

De namn jag gillat i pojkväg hittills är Lucifer, Aslan och Laban. Flickväg är det mycket svårare men det som fått stanna som alternativ är Isadora, Malou och Milou - även om jag inte egentligen gillar dem så mycket.

Så jag ber er, snälla hjälp! Alla tips är välkomna, även om de mest "vanliga" och "svenska" namnen lätt filtreras bort.

Saffran0Spice
4

Keso - passar både pojke och flicka ^^

jossa5
1

Använd google translate och prova ordet Snö på olika språk, eller Vinter eller något annat. Då kanske du kan hitta ett bra namn. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Farwuq
0

Arsenik

Ett annorlunda namn, som lägger sig på minnet.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

marabo995
0

Har gått igenom de flesta vinterrelaterade namnet på translate utan resultat.. :(

Keso är ett väldigt svenskt namn som kommer bli lite svårt för vissa här hemma att uttala, jag är finlandssvensk och bor alltså i Finland med svenska som modersmål :)

dermot
0

Cersei :) Det är väl inte vinterrelaterat alls, mer än att namnet finns på en karaktär i Game of Thrones där halva serien handlar om vinter/snö.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

OberonsMatte
1

Flinga! (underförstått snöflinga alltså)

Tänk på att kattungen bör vara minst 12 veckor innan den skiljs från sin mamma, syskon och uppfödare. I Sverige står det inskrivet i Djurskyddslagen.

Sajtvärd Katter iFokus

marabo995
0

Japp, i Finland har vi samma lag! inga problem på den punkten, har haft fyra kullar hemma själv :)

Jassan
2

Marängen (Fluff fluff marängschwiss) heter min vita katt.

Minus eller Tippex är coolt.

Duchess eller Marie är två vita katter från den tecknade filmen Aristocats.

https://jazzans.wordpress.com/

sannaa107
1

Nimbus, cartelo, missi Mimmi Ofelia

VildaVittra
0

Krita, Opal, Topas, Zirkon, Kvarts och Flinta är några ädelstenar och bergarter som finns i vitt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Purr
1

Tycker att Arktis skulle vara läckert, passar dessutom båda könen.🙂