Katter på instagram
Hola!
Ett tag hade jag en privat Instagram men nu har jag helt gått över till en annan. Min katt Moltas på 18,5 år har en instagram! Många av mina kompisar ville att jag skulle lägga ut så kallade "selfies" i stället för söta bilder på Moltas. Så dem slutade gilla bilderna osv.
Efter att ha sett katter som har instagram tyckte jag att det verkade mycket trevligare att bara få lägga ut bilder på sin egna lilla ögonsten. Även min blogg är invaderad av kattbilder vilket jag trivs med.
Det verkar som om det är vanligt med dessa konton, framför allt i Korea, Kina och Japan.
Så har din katt ett konto så vill jag gärna följa det, för hur mysigt är det inte att bara bädda ner sig själv i gulliga bilder på katter?
Moltas konto heter @moltas_world och jag bryr mig verkligen inte om likes eller followers men en gullig kommentar förgyller dagen. Kram på er kära kattälskare!
En katt kan ge så mycket kärlek bara genom att titta på dig.
Personlig blogg: www.citronmuffinsens.blogg.se
Sims/spel-blogg: www.annasims.blogg.se
Söt kisse, jag följer er nu! :)
Min katt har också en instagram, och precis som du har jag gått över till att bara använda den nu, och inte alls mitt egna konto haha.
@aryabengal heter den :D
Ska följa er :)! har ingen egen för mina katter men hela mitt konto är bombat med kattbilder ;)
Jag har inget eget till katterna, men mitt är så gott som enbart bombat med kattbilder :)
jessicahagstrom1994
Hahaha vad kul, ska kolla in era ordentligt sedan! Min galning till katt Victor har också en egen instagram som heter lifeofvictor :)
Mina katters instagram heter @otisochelvisofficial (Otis och Elvis official) :)
elvira.horseworld.se
Mina har visserligen ingen egen Instagram, men upptar väl en sisådär 90% av mina bilder/videos i alla fall, hehe. Heter appelkakan där också om nån är intresserad :)
Ingen egen här heller, men kattbilder blir det… gulzebra heter jag :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Mina katter har inget eget konto, men de har tagit över mitt! 99,9% av bilderna är på katterna :P
yasmineparisi heter jag där
JAG tycker det är lite stört att ha egna konton till sina barn/djur. Däremot har jag en egen där 80% är bilder på mina djur. Där heter jag - proktologi
Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se
har inget instagramkonto för mina katter, men jag följer en "katts instagram"; mybeautycutie
#10 Det är väl inte det minsta stört, utan rätt praktiskt. Det finns många som, likt TS, har kompisar som inte är särskilt intresserade av att se en massa bilder på ens djur, medan andra (som jag själv) inte bryr mig om någon okänd persons "vardagsliv" men mer än gärna ser bilder på söta djur. Olika målgrupper = smart med olika konton.
Däremot tycker jag att det är lite roligt när folk gör facebookprofiler åt sina djur. Men det finns väl något syfte med det också. 😛
Kul! 🙂
Min katt har också haft instagram, @mysan_cat hette hennes kosto, fast jag raderade det då hon tappade följare för att jag inte vara särskilt aktiv.. 😛