Katter iFokus

Katter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 965 ggr
Malinkaa
1

Två underbara Mainecoon-blandisar söker hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Jag måste tyvärr leta efter ett nytt hem till mina två gullegrisar.. Det är två honor, Mira & Malva. Pappan är renrasig Mainecoon och mamman är en Norsk Skogskatt/bondkatt blandning. 

De är strax över 1 år, kastrerade och hur roliga och sociala som helst. Väldigt vana vid folk och otroligt snälla, kloklippning, kolla tänder osv är inget problem.  Jag har hittils haft dom som innekatter men tror dom skulle må bra av att få vara utekatter. 

Jag säljer dom pga av att jag flyttade ut från min pojkvän tillbaks till min lilla etta utan balkong, så det är väldigt trångt, och sen jobbar jag även heltid så har inte jättemycket tid.

Jag vill att de kommer till samma hem och gärna en familj. Kärleksfullt hem är mycket viktigare än pengarna, jag vill i princip bara ha en slant för alla deras grejer: kattlåda m. tak, transportbur, vattenfontän, mataktiverare, skålar osv. 

Låter det intressant eller vill ni veta mer, se mera bilder eller hälsa på hör gärna av er på mail: Malin_and@live.se

Malinkaa
0

Glömde ju även nämna att de finns i Farsta, Stockholm för er som undrade.

[[pimey]]
10

Rätta ordet är huskatter inte Maine cooner

sagan
11

Ser ingen anledning till att du ska omplacera bara för att du bor mindre. Bygg på höjden så får katter väggytan att röra sig på också. Ordna nät för fönstret och ge dem mycket uppmärksamhet och lek när du väl är hemma. De flesta jobbar heltid samt att många är ensamma och deras katter mår bra trots det.

[[pimey]]
2

Har 4 katter på 65 kvadrat och vi har byggt på höjden och de mår fin fint

ElinaPersson
8

Jag har bott på allt mellan 65, 20, 35, 87 och nu 54kvm med mina katter… Det handlar om att anpassa lägenheten 😃 dessutom har jag två "aktiva" bengalkatter som enligt de flesta kräver mycket mer än en vanlig kattras…

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Lyla
12

Varför kommer ni med råd som ingen bett om?

Tjejen vill placera om sina katter. Punkt Slut.

Sluta moralpredika, det är så missklädsamt i detta sammanhang.

sagan
9

#6 Var ser du att någon moralpredikar? TS skriver att hon på grund av att hon bor mindre, jobbar 100% och inte har tid måste sälja katterna. Och de folk i denna tråden informerar om är att det inte behövs på grund av dessa orsaker. Många som flyttar till mindre har ofta den uppfattningen utan att tänka på höjden, att man kan nyttja tiden man har till gos på olika sätt. Och kanske omplacerar trots att det inte behövs för att man tror att katterna inte mår bra. Vad sen TS väljer att göra och vad det egentliga skälet än må vara får ju stå för henne då.

Azeman86
1

Norsk Skogkatt*

[[pimey]]
6

Det sista man vill som djurägare är att omplacera sina älskade djur så varför inte ge råd och tips istället? Vi moralpredikar vi vill hjälpa TS med sin situation sen vad hon väljer är hennes ensak

ElinaPersson
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 Jag moralpredikade verkligen inte… Jag ville snällt förklara att det kan lösa sig om man verkligen vill och jag tror ingen vill omplacera sina älskade djur i första hand… 

Jag mådde själv riktigt illa när jag var tvungen att flytta hem i några månader till mina föräldrars ombyggda garage på ca 20kvm på grund av att mina 2 bengaler är uppvuxna på 2rum och kök (64kvm)… Helt plötsligt skulle dom inte få springa runt lika mycket som dom gjort innan och jag fick otroligt dåligt samvete… Strax därefter flyttade jag till 1 rok på 35kvm där jag inte heller kände att katterna hörde hemma, men jag gjorde det bästa utav situationen och byggde denna möbel:

Total kostnad var väl cirka 100kr för sisalrepet, resten lyckades jag skaffa fram i diverse affärer *spillrester* (skumgummi + matta i en mattbutik, träplankor ifrån byggmax osv). Dvs inga jättesummor för att kunna utnyttja väggarna för katternas skull 😉

Sen är ett stort tips att börja gå ut med katterna i koppel! *inte bara tips till TS, utan till ALLA som vill ge sina katter lite extra utrymme*

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo