Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 693 ggr
Plingen85
0

Kattvakt istället för pensionat

I helgen så var mina 2 pälsklingar iväg på ett mysigt litet pensionat med tillgång till inhängnad utegård (allt separat så ingen okänd katt kunde komma in till andra). Nu kanske det var för få dagar men de har inte trivts, de hade blivit utsläppta och blev galna och hade slängt sig mot nätet =( Men de hade vågat sig fram försiktiga när någon satte sig där inne och de har ätit, druckit och gått på lådan som dom ska utan missöden.

Nu funderar jag och en väninna om hon och hennes familj kanske ska testa och ta dom då vi är på semester. Men dom har en katthona som kommer bli 3 år, mina blir 1 år i juli. Jätte fin och snäll katt mot oss, men funderar på det här med introduktion. Tror ni att en 3 åring kan acceptera 2st 1 åringar? Mina är kastrerade, det är inte hon då hon ska paras av uppfödaren. 

Hur ska vi introducera på bästa sätt? Vi ska ju testa och se om de går ihop innan jag lämnar de och åker på semester. Jag tror att med större yta och klösträdet så kommer dom må bättre..

annzoo
0

om din värdinna är fodervärd bör hon kolla om det är ok med uppfödaren först.

sagan
4

Hur länge blir ni borta först och främst? Att få okända katter att accpetera varandra kan ta upp till två veckor. Tycker inte man ska stressa katter på det viset om det inte behövs. Okastrerade katter har många gånger starkare revirkänslor så det kan sätta käppar i hjulen för att det ska gå bra. Finns det möjlighet för din väninna att ha katterna i olika rum vore det det allra bästa.

Plingen85
0

Vi kommer vara borta 3 dagar i slutet på denna månad, 2 veckor i början på juli sen 1 vecka i slutet. Jag har kvar nät efter att vi nätade in balkongen så tänkte göra en nätdörr så de får vara vara i separata rum men se varandra och lukta på varandra. Vi tänkte åka dit med katterna för att se hur de reagerar. Deras katt är van med andra katter har jag fått veta. Jag vet att tjejerna kommer må bättre av att få ha större yta.. tyvärr har jag inte hittat någon som bor nära mig som kan komma till katterna hemma. Annars hade jag valt det först och

sagan
3

Nätdörr mellan katterna är bra. Är ni bara borta en vecka som längst ser inte jag varför katterna behöver lära känna varandra alls! Det blir bara mer stress för dem.

Plingen85
0

Vi ska vara borta 2 veckor i början av juli