Erfarenhet av Norsk Skogkatt
Hej!
Denna Tråden är skapad till er som har Norsk Skogkatt. Jag ska nämligen kanske skaffa en Kisse och har funderat på Norsk skogkatt. Hur upplever ni att rasen är? tacksam för alla svar!
MVH Lovisa och kaninerna.
Skitbra sida här.. http://norskskogkatt.ifokus.se/
be inte om hjälp om du inte vill ha den
Har två här hemma och de är så härliga! Verkligen godtrogna och vill följa med vart man än går. Bus och lek gillas också, men efter bus så vill de gärna ligga på rygg bredvid matte och bli kliade på magen. Jag har haft många här hemma och alla har varit lika underbara och speciella. Självklart så har alla olika personligheter, men vad jag har upplevt är rasen helt otrolig och även väldigt vacker!
Har inte mer att säga än att min första riktigt egna katt var till fjärdedel norskskogskatt, och han var min bästa vän och hade alla de underbara egenskaper man kunde tänka sig. Han var lugn precis alltid, han följde efter mej som en liten hund samt sov brevid mej i sängen varje natt och kom emot i dörren då jag kom hem från skolan eller jobbet. Han kunde även några trick. Ute kunde han gå snällt i koppel brevid och han åkte gärna i cykelkorgen samtidigt som han tog lite sol. Tror han trodde han var en hund i och med att vi skaffade en hund ganska samtidigt som han kom in i familjen..
Men som sagt har jag ingen bättre fakta än så att dela med mig av men ja följer gärna tråden :)
Jag skaffade min första Norska skogkatt 1987 och sedan dess har jag alltid haft minst en (just nu har jag två). Det är en helt underbar ras på alla sätt. Precis lagom och okomplicerade i allt och med en alldeles särskild oemotståndlig charm med sin vänliga nyfikenhet och positiva inställning till det mesta.
Sajtvärd Katter iFokus
En särskilt trevlig egenskap hos Norsk skogkatt är deras sätt att svara på tilltal och småprata genom knorranden och brrp-ljud. De är väldigt pratsamma och sociala utan att vara högljudda eller påträngande.
Sajtvärd Katter iFokus