Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 617 ggr
Creepiie
0

Markering vid löp. för sent?

hej på er.

Min katt markerar inne när hon löper, vet att detta inte är helt ovanligt men hon har kissat inne mer och mer för varje löp. Det är 4-5 löpet hon kissat inne. Hon är innekatt på ca 2 år.

Första gången var det inte något värre en liten fläck på ett plagg. 

Andra gången tänkte vi att det var p.g.a. att kompisens katt löpte då det just var på hennes skor. 

Tredje gången så hade vi nyligen avlivat min hund så trodde att det var att hon saknade henne. 

Fjärde var jag inte henna och då hade hon satt sig i sängen och soffan men vet som sagt inte om hon löpte då jag inte var hemma (opererades).

Och nu får jag hålla stenkoll på henne, det har vart soffa, mattor, golv försökt i sängen då jag jagat bort henne.

Tömmer lådan varje eller varannan dag, hon har en sådan stor låda med tak och har haft den sanden jag har nu hela tiden så det är inte det. Det är just under löp. Ska sterilisera/kastrera henne så snart löpet är över men tror ni det kommer att hjälpa eller är det för sent redan?

Alla levande ting har lika värde!

Kraamiz

MonicaLagerquist
1

Har du tur så slutar det har du otur så fortsätter det.

Mina honor har kissat fel vid löp men för det mesta slutat efter kastrationen.

Nu är det ju för sent för dig men det bästa är ju att kastrera honan vis sex månaders ålder om hon inte ska gå i planerad registerad avel.

Stolt ägare till tre La permer

annzoo
1

Kastrerar du henne så snart som möjligt så minskar risken att de blir ett invant beteende. Vänta inte med att boka kastreringstiden utan gör de redan till nästa vecka om hon löper nu.

Creepiie
0

Okej, då hoppas jag att det fungerar och finns tid, får ringa på fredag då det är röd dag i morgon, tusen tack föör snabba svar :)

Kraamiz

Creepiie
1

tror hon känner på sig att något ska hända, hon bet precis av mitt hår. Nog att jag behöver toppa mig men detta är löjligt XD

Kraamiz

[Emma--]
2

Och sen även om det beror på löpen så ska lådan städas dagligen minst 1 gång. 🙂

VästkustFia
0

#4 Ja se katter… de begriper mer än man tror Skrattar