Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 718 ggr
cachavacha
0

FURminator anti-hårbollspray

Hej!

Jag beställde nyligen hem en FURminator deShedding Tool och fick en anti-hårbollspray på köpet. Min första reaktion var dock att sprayen luktade VÄLDIGT starkt. Är det någon som har erfarenhet av den? Känns inte som att katten uppskattar att pälsen dränks i sådan lukt… Kommentarer, ni som har testat?

Borsten var dock KANON. Typ halva katten försvann efter bara 5 minuter, det mår mina möbler och kläder bra av, för att inte tala om kattens mage!

Mvh cachavacha

LisaKanin
0

Intressant! Vad har du för ras på din katt? Jag funderar på att testa furminator men har aldrig provat spray.

Nicklasangora
0

Har använt min Furminator i 2 år nu! Älskar den! Har använt den på både kort/långhåriga hundar. Och katter självklart! Har testat sprayen men den lukta lite för mycket "kemikalier" så jag vågade aldrig prova.

cachavacha
0

Min katt är en ragdoll :) jag hade nog aldrig köpt sprayen om den inte hade kommit med gratis. Undviker den tills jag hör något bra om den, vågar inte testa, vill inte att katten ska må dåligt.

LisaKanin
0

#3 Å jag har också en Ragdoll. Har blivit avrådd från Furminator tidigare men kanske ska testa den ändå.

cachavacha
0

#4 varför har du blivit det? Jag har inbillat mig att man inte bör använda furminatorn om man ska ställa ut, eller finns det någon annan anledning?

LisaKanin
0

#5 något om att den inte funkade på Ragdoll päls utan underull.

Em_
0

Den funkar super på ragdoll om man vill slippa katthår överallt. Min kille fick tipset från sin uppfödare. Tror hon använde själv inför utställningar. Är dock tveksam till att använda det till mina hundar, är rädd att det sliter på täckhåren om man kammar mycket.

cachavacha
0

Ja nog fungerade det på min ragdoll iallafall :)

SuperLimm
0

Furminatorn är väl till för att få bort underull ur pälsen?

Det jag har fått lära mig är att om man får med av den andra pälsen kan den skadas och bli ful när den växer ut igen eftersom man drar av den med furminatorn.

Själv tycker jag att fumrinator funkar bra och jag ställer inte ut några av mina djur så för min del gör det inget om pälsen blir lite fel. Men man ska vara lite försiktig med furminatorn så man inte använder den för mycket eller för länge så man får en naken katt eller hund..

Mvh Linn